Polecamy

GRAmy w proGRAmowanie! Spotkanie Klubu Sieciaka w Jaśle

Autor: Biblioteka: Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle Województwo: podkarpackie
Data dodania: 20.12.2013

Nauczmy dzieciaki programować – powiedział Mitchel Resnick, twórca języków i narzędzi programowania dedykowanych dzieciom. Biblioteczne Sieciaki podchwyciły tę myśl i podczas ostatniego spotkania Klubu Sieciaka – 17 grudnia 2013r. – spróbowały swoich sił jako mali programiści.

Na początek nauka „ożywiania” postaci, bez których nie obędzie się żadna gra. Klubowicze wykorzystując komendy programowania z programu Scratch, tworzyli krótkie historie dla swoich postaci – lew Maksia witał się  i życzył „Wesołych świąt”, a kotek Ani spacerował i grał na bębenku. Później Sieciakowi klubowicze pracowali nad interaktywnymi kartkami świątecznymi – nie zabrakło choinki z świątecznymi prezentami czy Mikołaja spacerującego wśród płatków śniegu.  Na mojej kartce świątecznej jest choinka a pod nią prezent, który rośnie – opowiadał Adaś – za każdym kliknięciem robi się coraz większy!.

Zabawa w programistów uświadomiła dzieciom, że każdy program i gra komputerowa z której korzystają ma swojego autora, do tworzenia programów używa się specjalnych języków a przede wszystkim, że każdy z nich może spróbować stworzyć proste gry czy interaktywne opowieści.

Język programowania to trochę jak język angielski czy niemiecki, tyle, że tutaj rozmawiamy z komputerem – powiedziała Ania. I nawet dziewczynki mogą tworzyć programy – dodała na zakończenie.






Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP