Polecamy

Zakorzeniać, a potem uskrzydlać

Autor: Biblioteka: Miejska Biblioteka Publiczne w Jaśle Województwo: podkarpackie
Data dodania: 04.12.2013

3 grudnia br. w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jaśle odbył się wykład pn. „Etapy rozwoju dziecka z uwzględnieniem etapów rozwoju czytelniczego”. Wygłosiła go Elżbieta Olszewska – dyrektor programowy Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”, współautorka książek „Wychowanie przez czytanie” oraz „Z dzieckiem w świat wartości”, pomysłodawczyni i koordynatorka projektu „Generacje-Kreacje. Współpraca  międzypokoleniowa”. Wzięli w nim udział nauczyciele, wychowawcy i bibliotekarze zainteresowani rozwojem dzieci i młodzieży.

Obecni na wykładzie wspólnie z prowadzącą prześledzili etapy rozwoju poznawczego, emocjonalnego i czytelniczego dzieci, dowiadując się jednocześnie jakie są najczęstsze błędy wychowawcze popełniane przez dorosłych. W początkowym okresie życia najistotniejszym jest poczucie więzi z minimum jedną osobą. Jeśli nie występuje, zaburza wiele procesów. To jak przebiega dzieciństwo znajduje swe odzwierciedlenie w życiu dorosłej jednostki.  Propagatorka głośnego czytania dzieciom zwróciła uwagę słuchaczy na fakt, iż od najmłodszych lat dziecko powinno być zanurzone w potoku słów. W związku z tym etapy rozwoju poznawczego i emocjonalnego należy wykorzystać do tego, by wychować młodego czytelnika. Powinno się umiejętnie kształtować dzieci, tak by najpierw zakorzenić w nich to, co istotne, sprawić by czuły się bezpieczne i kochane, a potem pozwolić im na dalszy rozwój coraz bardziej zindywidualizowany i dopasowany – czyli uskrzydlić.

Wykład był również okazją do rozmowy na temat nowej kampanii społecznej „Fundacji ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” – Mądra szkoła czyta dzieciom. Kampania ma na celu zachętę do codziennego głośnego czytania dzieciom w szkole dla przyjemności, wpisaną w program nauczania.


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP