W dniu 11 czerwca 2015 r. odbyło się posiedzenie Prezydium Zarządu Głównego SBP. Dokonano podsumowania działania Stowarzyszenia w I półroczu br. zwracając szczególną uwagę na następujące tematy:
Elżbieta Górska omówiła dotychczasowe prace zespołu AFB dot. standardów dla bibliotek oraz plany na II połowę roku, które zostały dostosowane do mniejszej niż planowano dotacji z Programu MKiDN - Obserwatorium Kultury. Wśród bibliotek publicznych blisko tysiąc zostało zarejestrowanych jako uczestników badania jakości pracy z zastosowaniem przygotowanego zestawu wskaźników, w 2016 r. planuje się że będzie 1500 bibliotek brało udział w projekcie, w 2017r. – 2000. Spośród bibliotek pedagogicznych w projekcie bierze udział 17 bibliotek, spośród bibliotek naukowych – 58. W ramach projektu prowadzone były szkolenia dla bibliotekarzy-koordynatorów w poszczególnych województwach.
A. Grzecznowska zrelacjonowała prace związane z grantem pt.: Bibliotekarzu zaprzyjaźnij się z osoba z autyzmem uzyskanym z Fundacji Batorego. Projekt realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji finansowanego z funduszy EOG. Środki z grantu będą przeznaczone m.in. na szkolenia dla 60 bibliotekarzy, badania pilotażowe w wybranych bibliotekach na terenie Warszawy, uruchomienie strony zadania, wydanie poradnika dla bibliotekarzy. W zadaniu aktywny udział biorą osoby dotknięte autyzmem (oZa), z którymi pracują trenerzy z Fundacji Synapsis, partnera zadania.
M. Lach przedstawiła zawartość dodatku „Świat Książki Dziecięcej” do „Poradnika Bibliotekarza”, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach Programu Promocja Czytelnictwa, priorytet Czasopisma. W I półroczu ukazały się dwa numery ŚKD
założenia tematyczne V Salonu Bibliotek na XXIV Targach Książki Historycznej omówiła J. Pasztaleniec-Jarzyńska; zadanie uzyskało dofinansowanie ze środków Ministra Kulruey i Dziedzictwa Narodowego; dotychczas opracowano koncepcję Salonu, uzgodniono warunki uczestnictwa w targach z jego organizatorami, opracowano i rozesłano pisma oraz maile do bibliotek zainteresowanych udziałem w Salonie oraz przygotowaniem materiałów do katalogu bibliotek wydających publikacje o tematyce historycznej.
W dalszej części spotkania dyskutowano m.in. nad weryfikacją danych w bazie członków, SBP, przygotowaniami do obchodów 100. SBP oraz organizacją kongresu IFLA w Polsce w 2017 r. E. Stefańczyk zaproponowała w tym ostatnim punkcie utworzenie zespołu SBP, który będzie koordynował prace związane z organizacją IFLA, w jego skład weszły: E. Stefańczyk, J. Pasztaleniec-Jarzyńska,, B. Budyńska, Zuza Wiorogórska, Liliana Nalewajska, E. Kobierska-Maciuszko, B. Zybert (uchwała Prezydium nr 1/2015). Ustalono, że do okręgów zostaną wysłane maile z prośbą o propozycje tematów pre–konferencyjnych i imprez towarzyszących IFLA.
W sprawach różnych Sylwia Błaszczyk zaproponowała, by w związku z organizacją IFLA 2017 we Wrocławiu przedłużyć kadencję ZG SBP do października 2017 r. Sprawa ma być rozstrzygnięta na posiedzeniu ZG SBP, po uprzednim uzyskaniu opinii prawnej.