Dobre praktyki

Dział „Dobre praktyki” to miejsce na portalu sbp.pl, w którym chcemy promować rozwiązania, standardy, jak i nowości mające na celu zwiększenie efektywności działania bibliotek.

Jak skuteczniej promować bibliotekę? Jak stworzyć ciekawe wydarzenie? Jak skutecznie zarządzać placówką? Jakie rozwiązania codziennych problemów zastosować?

Mamy nadzieję, że na te i inne pytania znajdą Państwo tu odpowiedzi.

Podziel się swoimi rozwiązaniami i praktykami!

Liczymy na Państwa aktywne wsparcie w tworzeniu tego działu. Pragniemy, aby „Dobre praktyki” stały się platformą wymiany doświadczeń bibliotekarzy z całego kraju i ze wszystkich typów.

Redakcja gorąco zachęca do nadsyłania materiałów i tym samym promowania osiągnięć biblioteki.

Kontakt: redakcja.portal@sbp.pl

Każde dziecko przygotowane do czytania - wyniki ewaluacjiW wywiadzie z prof. Susan B. Neuman z New York University omówiono ustalenia zawarte w opublikowanym w połowie listopada 2017 r. raporcie nt. kolejnej edycji inicjatywy Every Child Ready to Read”. więcej
Biuletyn EBIB o danych badawczychJeszcze w tym roku udało się dopracować numer poświęcony danym badawczym. Przygotowano go specjalnie dla bibliotekarzy akademickich, którzy na co dzień mają do czynienia z takimi danymi. więcej
Waloryzacja historycznych zasobów dostępnych przez biblioteczne strony wwwMuzea i biblioteki francuskie zrealizowały wiele ambitnych i kosztownych programów digitalizacji swoich zasobów, co jednak, wbrew oczekiwaniom, nie przełożyło się na ich szerokie wykorzystanie za pośrednictwem nowych technologii. więcej
Siła obrazu, czyli komunikacja wizualna organizacji pozarządowej Ciekawe zdjęcie, atrakcyjna grafika, krótki filmik – bez ich wykorzystania nie mamy szans na skuteczną komunikację i promocję naszych działań i naszych organizacji. Komunikacja wizualna to nie tylko współpraca z grafikami i działania, które generują koszty. więcej
Znasz swój zespół? Zobacz go w nowym świetleDziałasz w organizacji? Rozwijasz ją? Budujesz zespół pracowniczy lub wolontariacki i jest to dla Ciebie wyzwanie? więcej
Optymalizacja interfejsów stron www i bibliotecznych katalogów online przy wykorzystaniu okulografiiOkulografia (ang. eye- tracking) to nauka badająca sposoby czytania i postrzegania obrazów przez śledzenie ruchów gałki ocznej za pośrednictwem specjalnych urządzeń – okulografów. więcej
Zbieraj datki dla organizacji na FacebookuDzisiaj już nie trzeba przekonywać, jakie korzyści może dać organizacji non-profit obecność na Facebooku. Komunikacja za pośrednictwem social mediów stała się dzisiaj oczywistością, a korzyści, jakie niesie mądrze poprowadzony profil organizacji pozarządowej są nie do przecenienia. więcej
    
Literatura i sztuka w bibliotece         20.11.2017
    
Literatura i sztuka w biblioteceStowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Oddział w Bochni w otwartym konkursie ofert z zakresu kultury otrzymało od Starostwa Powiatowego w Bochni dofinansowanie zadania pt. „Literatura i sztuka w bibliotece - zajęcia edukacyjne dla dzieci”. więcej
Hashtag to nie zabawka, trzeba go używać z głowąWiele marek nadużywa hashtagów by uchodzić w oczach młodych odbiorców za nowoczesne i wyluzowane. Hashtagi produkowane masowo stają się często nieczytelne, irytujące i groteskowe, a przygotowanie właściwego jest równie poważnym wyzwaniem jak opracowanie udanego sloganu reklamowego - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci marketingu i mediów społecznościowych: Jolanta Tkaczyk, Katarzyna Kowalczyk, Zuzanna Jasińska, Paweł Opydo, Michał Chrościcki, Sebastian Lipka i Artur Roguski. więcej
Demokratyzacja usług prawnych z korzyścią dla trzeciego sektoraKonieczność poruszania się w gąszczu przepisów prawnych to niełatwa codzienność trzeciego sektora. Może to być znacznie prostsze dzięki rozwiązaniom informatycznym. więcej
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP