Biuro Zarządu Głównego SBP
Al. Niepodległości 213
02-086 Warszawa
tel: 22 608-28-24
tel: 733 242 337
biuro@sbp.pl
Zapraszamy bibliotekarzy wszelkich typów do działu dedykowanego specjalnie dla Państwa!
Znajdziecie tu Państwo:
Sprawozdania finansowe nie mają już przed Tobą tajemnic? Jeśli tak uważasz, sprawdź się w nowym quizie, przygotowanym w ramach tematu miesiąca SCWO. więcej
63 proc. Polaków w różny sposób weryfikuje informacje, które czyta w sieci - wynika z badania IPG Mediabrands. więcej
W kolejnym piętnastym tomiku serii „Bibliotekarze Polscy we Wspomnieniach Współczesnych”, zatytułowanym Zostawili swój ślad…, żegnamy dwudziestu ośmiu bibliotekarzy urodzonych na ogół przed lub w czasie II wojny światowej, co miało niewątpliwy wpływ na wybór przez nich kierunku kształcenia i drogi zawodowej. więcej
W ciągu ostatniego roku co czwarty Polak odwiedził muzeum, aby obejrzeć tam stałą ekspozycję (24%) lub wystawę muzealną (27%) - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej
Usługi dla dzieci są obecnie traktowane priorytetowo w skali globalnej, jako element strategii poprawy efektywności systemu edukacji i podnoszenia poziomu umiejętności czytania, rośnie też rozumienie znaczenia, jakie ma okres pierwszych 5 lat życia dla intelektualnego, społecznego, i emocjonalnego rozwoju człowieka, jak i zainteresowanie tym etapem w badaniach z zakresu psychologii, pedagogiki, polityki społecznej, pomocy społecznej i neuropsychologii. więcej
W poniedziałek 22 maja 2017 r. w Bibliotece Narodowej odbyło się posiedzenie Rady ds. Narodowego Zasobu Bibliotecznego pod przewodnictwem dr. Tomasza Makowskiego, dyrektora BN. więcej
Monografia jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętej informacji i działalności informacyjnej, w tym zwłaszcza do studentów bibliologii i informatologii oraz bibliotekarzy praktyków. więcej
Zaledwie 30% Polaków poszerza swoje umiejętności w zakresie wykonywanej pracy, a 20% uczęszcza na kursy i szkolenia podnoszące kompetencje pracownicze – wynika z raportu „Aktywni + Przyszłość Rynku Pracy” zrealizowanego przez serwis z ogłoszeniami o pracę Gumtree.pl więcej
Reklamy w prasie mocniej przyciągają uwagę czytelnika niż ich odpowiedniki w internecie, a reklama kontekstowa jest skuteczniejsza od standardowej – wynika z badań Kantar Millward Brown i GfK Polonia dla Polskich Badań Czytelnictwa wykorzystujących technikę śledzenia ruchów gałki ocznej – czytamy w serwisie Press.pl. więcej
W przeciwieństwie do internautów z innych krajów Europy, aż 75% Polaków nie obawia się korzystania z internetu. więcej