Biuro Zarządu Głównego SBP
Al. Niepodległości 213
02-086 Warszawa
tel: 22 608-28-24
tel: 733 242 337
biuro@sbp.pl
Zapraszamy bibliotekarzy wszelkich typów do działu dedykowanego specjalnie dla Państwa!
Znajdziecie tu Państwo:
Na stronach EIFL opublikowany został przewodnik dla bibliotek dotyczący kwestii prawa autorskiego. Zachęcamy gorąco do jego lektury, która może być pomocna przy tworzeniu polityki Państwa placówki w tej kwestii. więcej
Decyzję odnośnie skierowania ACTA do ETC podjęła Komisja Europejska. To zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że do tej pory unijna egzekutywa mocno popierała porozumienie i jego twórców. więcej
Wszystkich, którzy chcą przewietrzyć swoją biblioteczkę zapraszamy w niedzielę, 26 lutego na wielką literacką akcję. Przyjdź do krakowskiego Pawilonu Wyspiańskiego, przynieś książki, które chcesz przekazać w dobre ręce, poznaj nowych ludzi i podyskutuj o literaturze. więcej
Na portalu „Dzieci są ważne” opublikowany został artykuł pt. „Nauka wczesnego czytania. Dlaczego nie warto marnować na to czasu” poświęcony wyrabianiu nawyków czytelniczych u najmłodszych, do lektury którego serdecznie zapraszamy. więcej
Zachęcamy biblioteki, szkoły, domy kultury, pracownie komputerowe i wszystkie inne instytucje oferujące publiczny dostęp do internetu, żeby wzięły udział w tegorocznym „Tygodniu z Internetem”, który odbędzie się między 26 a 30 marca 2012 roku. więcej
Minęło już ponad 40 lat od czasu, kiedy światło dzienne ujrzała pierwsza e-książka. Najlepszą okazją by to uczcić jest zbliżający się międzynarodowy Tydzień E-książki - w tym roku od 4 do 10 marca. Tak jak rok temu, tak i tym razem zachęcamy: bibliotekarze, włączcie się! więcej
Od 2011 roku program DKK działa w zmienionej formule – jako program grantowy dla bibliotek wojewódzkich. Wnioski do programu złożyły wszystkie spośród osiemnastu bibliotek, łączna kwota dofinansowania w 2011 roku wyniosła 1 069 100 zł. więcej
Na blogu Emanuela Kulczyckiego pojawił się raport „Uczelnie wyższe w mediach społecznościowych”, do którego lektury gorąco zachęcamy. Celem tworzenia raportu było ocenienie, jak uczelnie wyższe radzą sobie w social media. Dane zostały zebrane 8 lutego 2012 roku. więcej