Biuro Zarządu Głównego SBP
Al. Niepodległości 213
02-086 Warszawa
tel: 22 608-28-24
tel: 733 242 337
biuro@sbp.pl
Dział „Dobre praktyki” to miejsce na portalu sbp.pl, w którym chcemy promować rozwiązania, standardy, jak i nowości mające na celu zwiększenie efektywności działania bibliotek.
Jak skuteczniej promować bibliotekę? Jak stworzyć ciekawe wydarzenie? Jak skutecznie zarządzać placówką? Jakie rozwiązania codziennych problemów zastosować?
Mamy nadzieję, że na te i inne pytania znajdą Państwo tu odpowiedzi.
Liczymy na Państwa aktywne wsparcie w tworzeniu tego działu. Pragniemy, aby „Dobre praktyki” stały się platformą wymiany doświadczeń bibliotekarzy z całego kraju i ze wszystkich typów.
Redakcja gorąco zachęca do nadsyłania materiałów i tym samym promowania osiągnięć biblioteki.
Kontakt: redakcja.portal@sbp.pl
Internet zmienił krajobraz życia kulturalnego. Skala i natura tej zmiany wciąż nie są łatwe (czy nawet możliwe) do oszacowania. W publicznej dyskusji pada bardzo wiele argumentów dotyczących zarówno zbawiennego, jak i niszczącego wpływu internetu na kulturę, zwłaszcza na modele jej finansowania. więcej
Cycling for libraries to międzynarodowa inicjatywa niezwiązana z konkretną organizacją czy instytucją, realizowana dzięki zaangażowaniu i pasji organizatorów. Bibliotekarze wybierają się na wspólną wyprawę rowerową i spędzają w takiej niezwykłej podróży 5 dni. więcej
Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprosiło bibliotekarzy i bibliotekarki z obszarów wiejskich i małych miejscowości z całej Polski do projektu edukacyjnego realizowanego w ramach programu „Ojczysty dodaj do ulubionych” Narodowego Centrum Kultury. więcej
Nowoczesna Biblioteka na Koszykowej, wielkie zmiany w Bibliotece w Turku, dokończenie budowy Chełmskiej Biblioteki Publicznej - to tylko część ciekawych projektów z myślą o czytelnikach. więcej
Zbliżają się nabory do zaplanowanego na lata 2014-2020 programu KE, Kreatywna Europa. Portal Instytucji Kultury zapytał Annę Hieropolitańską, która koordynuje prace polskiego Punktu Kontaktowego ds. Kultury, jak się przygotować do nowych naborów i na co zwrócić szczególną uwagę. więcej
Czy zdarzyło Wam się kiedyś podczas fotografowania wykonać przypadkiem serię zdjęć, która przeglądana na ekranie wyświetlacza zamienia się w zabawną scenkę rodem ze starych, niemych filmów? Ten moment na pograniczu fotografii i filmu, kiedy naszym oczom ukazuje się żywy obraz, jest fascynujący. więcej
Dobra kampania społeczna jest widoczna, zmienia postawy, i przy okazji pracuje na wizerunek organizacji. Zła może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Tym, co wyróżnia kampanie społeczne spośród innych działań komunikacyjnych jest ich cel: mają zmieniać społeczne postawy. więcej
Z komputerów z dostępem do sieci korzysta niemal 40% polskich czterolatków. W edukacji najmłodszych „internetowych tubylców” warto mądrze wykorzystywać nowoczesne zdobycze techniki i zasoby sieci, np. materiały publikowane na portalu Scholaris. więcej
W jaki sposób wykorzystywać dane w działaniach rzeczniczych organizacji pozarządowych? Jak w oparciu o nie budować argumentację? Skąd pozyskiwać i analizować dane, jak je pokazywać? Na te pytania próbuje odpowiedzieć publikacja „Mów do rzeczy. Jak korzystać z danych w działaniach rzeczniczych?” więcej