Biuro Zarządu Głównego SBP
Al. Niepodległości 213
02-086 Warszawa
tel: 22 608-28-24
tel: 733 242 337
biuro@sbp.pl
Dział „Dobre praktyki” to miejsce na portalu sbp.pl, w którym chcemy promować rozwiązania, standardy, jak i nowości mające na celu zwiększenie efektywności działania bibliotek.
Jak skuteczniej promować bibliotekę? Jak stworzyć ciekawe wydarzenie? Jak skutecznie zarządzać placówką? Jakie rozwiązania codziennych problemów zastosować?
Mamy nadzieję, że na te i inne pytania znajdą Państwo tu odpowiedzi.
Liczymy na Państwa aktywne wsparcie w tworzeniu tego działu. Pragniemy, aby „Dobre praktyki” stały się platformą wymiany doświadczeń bibliotekarzy z całego kraju i ze wszystkich typów.
Redakcja gorąco zachęca do nadsyłania materiałów i tym samym promowania osiągnięć biblioteki.
Kontakt: redakcja.portal@sbp.pl
20 października o godzinie 10.00 zapraszamy na piąty odcinek cyklu webinariów „Kieruj w dobrym stylu”. Tym razem będziemy mowa o współpracy biblioteki z samorządem. więcej
Według danych statystycznych z 2013 r. 20,5% ludności Niemiec (16, 3 mln osób) stanowią imigranci, przy czym aż 9,7 mln uzyskało obywatelstwo niemieckie. więcej
Zgodnie z zaleceniami władz oświatowych, biblioteki publiczne na Białorusi nie ograniczają się do świadczenia tradycyjnych usług bibliotecznych, ale powoli przekształcają się w ośrodki muzealne, centra edukacyjne, społeczno-kulturalne i informacyjne. więcej
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania nagrania piątego webinarium z cyklu „Kieruj w dobrym stylu”. więcej
Biblioteka zaprasza na prelekcję Adama Gryczyńskiego z cyklu "Czas zatrzymany" - "Stanisław Gawliński fotoreporter Nowej Huty". Spotkanie z historią Nowej Huty, podczas którego zostaną zaprezentowane zdjęcia z archiwum Stanisława Gawlińskiego, nestora fotoreporterów prasowych. więcej
Nowohucka Biblioteka Publiczna w Krakowie zaprasza 29 września 2015 r. w godzinach otwarcia Bibliotek na 7. edycję Nowohuckiego Dnia Głośnego Czytania. więcej
Aktywne uczestnictwo w środowiskach technologicznych może odgrywać istotna rolę w poprawie zdrowia i jakości życia osób starszych, pozwalając im m.in. na większą niezależność i kreatywność, tworzenie nowych sieci społecznych, unikanie samotności i izolacji oraz na zapewnienie lepszego dostępu do usług związanych z opieką zdrowotną, społeczną czy kulturą. więcej
21 września odbyło się drugie z trzech webinariów z cyklu „Włącz różnorodność!” - zachęcamy do obejrzenia jego nagrania. Podczas webinarium przyglądano się promocji wydarzeń wielokulturowych, rozszyfrowywano ukryte w nich przekazy i zastanawiano się, jak włączyć wrażliwość wielokulturową do promocji. więcej
Już 25 października odbędą się wybory parlamentarne. Koalicja Masz Głos, Masz Wybór, do której należy Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, rozpoczęła kampanię informacyjną dotyczącą ułatwień dla osób starszych, niepełnosprawnych, uczących się i pracujących poza miejscem zameldowania. więcej
Nowe, cyfrowe technologie w znaczący sposób zmieniły sposób funkcjonowania władz, są też kluczowym motorem modernizacji administracji publicznej, a podstawowymi celami ich wykorzystywania w zarządzaniu sektorem publicznym jest zapewnienie większej przejrzystości, efektywności i odpowiedzialności prowadzonych działań (choćby przez informowanie obywateli, co rządowe agencje robią z ich podatkami), zwiększanie udziału mieszkańców w kształtowaniu polityki publicznej i zacieśnianiu współpracy między instytucjami państwowymi, sektorem prywatnym i zwykłymi obywatelami. więcej