Biuro Zarządu Głównego SBP
Al. Niepodległości 213
02-086 Warszawa
tel: 22 608-28-24
tel: 733 242 337
biuro@sbp.pl
Dział „Dobre praktyki” to miejsce na portalu sbp.pl, w którym chcemy promować rozwiązania, standardy, jak i nowości mające na celu zwiększenie efektywności działania bibliotek.
Jak skuteczniej promować bibliotekę? Jak stworzyć ciekawe wydarzenie? Jak skutecznie zarządzać placówką? Jakie rozwiązania codziennych problemów zastosować?
Mamy nadzieję, że na te i inne pytania znajdą Państwo tu odpowiedzi.
Liczymy na Państwa aktywne wsparcie w tworzeniu tego działu. Pragniemy, aby „Dobre praktyki” stały się platformą wymiany doświadczeń bibliotekarzy z całego kraju i ze wszystkich typów.
Redakcja gorąco zachęca do nadsyłania materiałów i tym samym promowania osiągnięć biblioteki.
Kontakt: redakcja.portal@sbp.pl
W wywiadzie z prof. Susan B. Neuman z New York University omówiono ustalenia zawarte w opublikowanym w połowie listopada 2017 r. raporcie nt. kolejnej edycji inicjatywy Every Child Ready to Read”. więcej
Jeszcze w tym roku udało się dopracować numer poświęcony danym badawczym. Przygotowano go specjalnie dla bibliotekarzy akademickich, którzy na co dzień mają do czynienia z takimi danymi. więcej
Muzea i biblioteki francuskie zrealizowały wiele ambitnych i kosztownych programów digitalizacji swoich zasobów, co jednak, wbrew oczekiwaniom, nie przełożyło się na ich szerokie wykorzystanie za pośrednictwem nowych technologii. więcej
Ciekawe zdjęcie, atrakcyjna grafika, krótki filmik – bez ich wykorzystania nie mamy szans na skuteczną komunikację i promocję naszych działań i naszych organizacji. Komunikacja wizualna to nie tylko współpraca z grafikami i działania, które generują koszty. więcej
Działasz w organizacji? Rozwijasz ją? Budujesz zespół pracowniczy lub wolontariacki i jest to dla Ciebie wyzwanie? więcej
Okulografia (ang. eye- tracking) to nauka badająca sposoby czytania i postrzegania obrazów przez śledzenie ruchów gałki ocznej za pośrednictwem specjalnych urządzeń – okulografów. więcej
Dzisiaj już nie trzeba przekonywać, jakie korzyści może dać organizacji non-profit obecność na Facebooku. Komunikacja za pośrednictwem social mediów stała się dzisiaj oczywistością, a korzyści, jakie niesie mądrze poprowadzony profil organizacji pozarządowej są nie do przecenienia. więcej
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Oddział w Bochni w otwartym konkursie ofert z zakresu kultury otrzymało od Starostwa Powiatowego w Bochni dofinansowanie zadania pt. „Literatura i sztuka w bibliotece - zajęcia edukacyjne dla dzieci”. więcej
Wiele marek nadużywa hashtagów by uchodzić w oczach młodych odbiorców za nowoczesne i wyluzowane. Hashtagi produkowane masowo stają się często nieczytelne, irytujące i groteskowe, a przygotowanie właściwego jest równie poważnym wyzwaniem jak opracowanie udanego sloganu reklamowego - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci marketingu i mediów społecznościowych: Jolanta Tkaczyk, Katarzyna Kowalczyk, Zuzanna Jasińska, Paweł Opydo, Michał Chrościcki, Sebastian Lipka i Artur Roguski. więcej
Konieczność poruszania się w gąszczu przepisów prawnych to niełatwa codzienność trzeciego sektora. Może to być znacznie prostsze dzięki rozwiązaniom informatycznym. więcej