Biuro Zarządu Głównego SBP
Al. Niepodległości 213
02-086 Warszawa
tel: 22 608-28-24
tel: 733 242 337
biuro@sbp.pl
Zapraszamy bibliotekarzy wszelkich typów do działu dedykowanego specjalnie dla Państwa!
Znajdziecie tu Państwo:
Połowa budżetu III sektora w Polsce to pieniądze publiczne. Zmniejsza się jednak liczba organizacji uzyskujących środki rządowe. Mniej stowarzyszeń i fundacji korzysta też z hojności darczyńców. To efekt kryzysu, który dotyka mecenasów organizacji. więcej
Kultura, jako osobny Obszar Priorytetowy, została - w wyniku starań Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, we współpracy z MSZ - włączona w ramy Strategii UE dla Regionu Morza Bałtyckiego. Zrewidowany Plan Działania obejmujący włączenie kultury do Strategii ogłosiła 22 lutego Komisja Europejska. więcej
Poczta Polska jednostronnie nie powiadamiając o tym Ministerstwa Kultury zmodyfikowała zapis ustawy regulującej bezpłatną wysyłkę egzemplarzy obowiązkowych. Nie konsultując tej zmiany z zainteresowanymi czyli wydawcami Poczta Polska mając monopol na tego rodzaju przesyłki stosuje metodę faktów dokonanych. więcej
Panuje przekonanie, że uczeń z zespołem ADHD to poważny problem dla współczesnej rodziny i szkoły. Niełatwo jest tym dwóm środowiskom zaakceptować jego „złożoną inność”. Być może wynika to z niezrozumienia, czym tak naprawdę jest ADHD. więcej
UNESCO Institute for Statistics udostępnił w wersji pdf opublikowany w 2012 roku podręcznik „Measuring Cultural Participation” na temat aktualnych trendów w tematyce pomiaru uczestnictwa w kulturze i zawiera przegląd instrumentów gromadzenia danych z całego świata. więcej
Pracodawca może ustalać różne rozkłady czasu pracy dla swoich podwładnych. Ponieważ ustawodawca nie określił, w jakim dniu tygodnia ma przypadać dzień wolny z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy, może to być dowolny dzień od poniedziałku do soboty. więcej
Z okazji Międzynarodowego Tygodnia Otwartej Edukacji w serwisie otwartezasoby.pl został opublikowany plakat o tym czym są Otwarte Zasoby i jak działają. więcej
Coraz więcej organizacji uświadamia sobie potrzebę profesjonalnego dbania o swój wizerunek. Zdaniem psychologów i ekspertów od mediów przemyślana komunikacja ze społeczeństwem i potencjalnymi partnerami przynosi wymierne efekty. W przyszłości bez narzędzi PR ciężko będzie budować zaufanie do organizacji. więcej