Polecamy

Warsztaty „Wykorzystywanie nowych technologii do pracy z dziećmi w bibliotece”, 9 luty 2018 r., Warszawa - ODWOŁANE

 

ODWOŁANE

 Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich zaprasza na warsztaty „Wykorzystywanie nowych technologii do pracy z dziećmi w bibliotece”, które odbędą się w dniach 9 lutego 2017 r. w budynku Biblioteki Publicznej im. Zygmunta Jana Rumla w Dzielnicy Praga - Południe m. st. Warszawy przy ul. Meissnera 5 w Warszawie.

Warsztaty mają na celu prezentację wybranych możliwości zastosowania nowych technologii informacyjno – komunikacyjnych w instytucjach bibliotecznych, zwłaszcza w kontekście pracy z młodym użytkownikiem należącym do tzw. pokolenia Z (pokolenia internetowego) – osób urodzonych po 2000 r. Nowe technologie nie tylko zmieniają oblicze bibliotek, ale także oferują proste i szybkie metody komunikacji czy współpracy pomiędzy bibliotekarzem a czytelnikiem. Informacyjno – komunikacyjne technologie ułatwiają także prezentację oferty usług biblioteki, jak również dostosowanie tych usług do oczekiwań młodego użytkownika. Użytkownika, dla którego naturalnym środowiskiem informacyjnym jest dzisiaj internet, a narzędziem pozwalającym korzystać z jego zasobów coraz częściej tablet lub smartfon. Bibliotekarz w tej nowej rzeczywistości przyjmuje rolę przewodnika i nauczyciela wskazującego efektywne rozwiązania technologiczne (pokazuje funkcjonalność urządzeń, oprogramowania), ale przede wszystkim uczy, w jaki sposób korzystać tworzyć i korzystać z już dostępnych zasobów online.

Podczas szkolenia uczestnicy nabędą teoretyczną i praktyczną wiedzę między innymi z zakresu następujących problemów:

  • Jak w efektywny sposób wykorzystywać nowe technologie w codziennej pracy z młodym czytelnikiem?
  • Jak współtworzyć multimedialne treści i udostępniać je w szybki i prosty sposób w sieci?
  • Czym jest dzisiaj zjawisko Web 2.0 i Biblioteka 2.0? Jakie są konsekwencje rozwoju tych zjawisk dla bibliotekarza i czytelnika?
  • Na czym polega ewolucja książki elektronicznej i jak zmienia się jej forma, technologie i zjawiska, które towarzyszą dzisiaj zmianom prezentacji multimedialnych i interaktywnych treści?
  • Czym są Otwarte Zasoby Edukacyjne i w jaki sposób bibliotekarze mogą z nich korzystać w trakcie pracy z młodym użytkownikiem?

Szkolenie przeprowadzi Grzegorz Gmiterek (doktor bibliologii i informatologii) jest adiunktem na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jego zainteresowania badawcze oscylują wokół problematyki dotyczącej wykorzystania nowych technologii w instytucjach kultury i nauki (w tym szczególnie narzędzi i usług Web 2.0 oraz mobilnych urządzeń i aplikacji). Stypendysta Towarzystwa Historyczno – Literackiego w Paryżu im. Dr Marii Zdziarskiej – Zaleskiej. Uczestnik Programu Departamentu Stanu USA International Visitor Leadership Program "Library & Information Science". Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych, w tym książki Biblioteka w środowisku społecznościowego Internetu. Biblioteka 2.0, Warszawa 2011, za którą otrzymał Nagrodę Naukową SBP im. Adama Łysakowskiego.

Kosztu udziału w szkoleniu to 200 zł + VAT (10% rabatu dla członków SBP) - cena objemuje serwis kawowy, materiały szkoleniowe, certyfikat.

  • 9.30-10.00 Rejestracja
  • 10.00-12.00 Technologie informacyjno – komunikacyjne w bibliotece. Wolny wybór czy konieczność wykorzystania przez bibliotekarza? Narzędzia i usługi Web 2.0 w bibliotece dla dzieci. Biblioteka 2.0 w 2018 r.
  • 12.00-12.15 Serwis kawowy
  • 12.15 – 13.45 Serwisy typu wiki w bibliotece jako przykład interaktywnej platformy do współpracy z dziećmi (warsztaty).
  • 13.45-14.00 Serwis kawowy
  • 14.00-15.30 Książka cyfrowa, elektroniczna, wirtualna. Charakterystyczne zjawiska, terminy i pojęcia. Otwarte Zasoby Edukacyjne i możliwości ich wykorzystania w bibliotece. Mobilne narzędzia i aplikacje w pracy z dziećmi.

Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP