Internet zmienił krajobraz życia kulturalnego. Skala i natura tej zmiany wciąż nie są łatwe (czy nawet możliwe) do oszacowania. W publicznej dyskusji pada bardzo wiele argumentów dotyczących zarówno zbawiennego, jak i niszczącego wpływu internetu na kulturę, zwłaszcza na modele jej finansowania.
W tych wizjach przyszłości bardzo często brakuje jednak odniesień do faktów i badań - na podstawie stereotypów i uproszczeń jako tradycyjne i niezbędne dla przetrwania kultury wskazywano zupełne nowinki, a powrót do stanu przed lat pokazywano jako nadchodzące apokaliptyczne zmiany.
Celem „Nowego wspaniałego zarabiania w sieci” jest rozjaśnienie tej sytuacji i wskazanie trendów zmian na przestrzeni ostatnich kilku dekad w zakresie finansowania kultury, aby dać wszystkim zainteresowanym lepszy ogląd sytuacji i lepsze zrozumienie zagadnienia. Opisane zostały również nowe modele zarabiania i finansowania twórczości wraz z przykładami sukcesów – mogą one stanowić dobry punkt wyjścia do planowania własnej obecności w sieci.
Źródło: conasuwiera.pl