Polecamy

Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce - raport UNESCO

Data dodania: 06.11.2013

Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce - raport UNESCO

W ramach serii raportów Instytutu Technologii Informacyjnych w Edukacji UNESCO o otwartych zasobach edukacyjnych na świecie ukazała się właśnie publikacja o Polsce. Open Educational Resources in Poland: Challenges and Opportunities to przegląd projektów i polityk instytucji publicznych.

Publikacja opisuje historię epodręczników w programie Cyfrowa Szkoła oraz informacje o oddolnych inicjatywach na rzecz otwartości jak Koalicja Otwartej Edukacji i projekty realizowane przez organizacje pozarządowe. Autorami raportu są Karolina Grodecka (Centrum e-learningu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, KOED) i Kamil Śliwowski (Centrum Cyfrowe, KOED).

Raport, który zleciało UNESCO powstał na fali zainteresowania Polską jako krajem, który ma długą historię oddolnych działań na rzecz otwartości zasobów, a od dwóch lat jest również jednymy w którym rząd realizuje projekt wdrożenia kompletu otwartych epodręczników szkolnych do wszystkich poziomów nauczania. Pomysł na publikację powstał podczas zeszłorocznego kongresu UNESCO w Paryżu kiedy program Cyfrowa Szkoła był jeszcze w powijakach. Dziś jego rozwój (premiera pierwszych części do matematyki i prezentacja platofrmy) wymaga już aktualizacji i oceny nie tylko jego zapisów, ale również realizacji technicznej i merytorycznej.

Raport w polskiej wersji językowej, w wersji uwzględniającej postępy programu Cyfrowa Szkoła pojawi się w ciągu najbliższych miesięcy, teraz polecamy wersję angielską oraz nowe informacje o otwartych zasobach edukacyjnych w krajach UE na stronie projektu European Open Policy Project.

Źródło: Centrum Cyfrowe


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP