Ostatnia zmiana przepisów z zakresu wystawiania świadectw pracy miała miejsce ponad dwa lata temu. Pracodawcy powinni więc wdrożyć się już do aktualnie obowiązujących regulacji i stosować je bez większych problemów. Praktyka pokazuje jednak, że zasady wystawiania świadectwa pracy za okresy umów terminowych w dalszym ciągu budzą wątpliwości i przysparzają trudności przy sporządzaniu świadectwa.
Pracodawca, na którym ciąży obowiązek wystawienia świadectwa pracy w razie rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, najmniej trudności z jego realizacją ma w przypadku zakończenia umowy bezterminowej. Problematyczne bywa natomiast przygotowanie świadectwa za okresy pracy terminowej. W tym przypadku zastosowanie znajduje dość skomplikowany art. 97 § 11 K.p., zgodnie z którym, w przypadku gdy pracownik pozostaje w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umowy o pracę:
świadectwo pracy, obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie tych umów, wydaje się z upływem 24 miesięcy od zawarcia pierwszej z nich.
Źródło: winienczyma.bn.org.pl