Strategia Technologiczna to krótki dokument, który określa strategiczne cele organizacji i to, jak technologia może te cele wesprzeć w ciągu dwóch – trzech lat.
Najlepiej, gdyby wasza strategia obejmowała też wskazania dotyczące konkretnych działań, które należy podjąć, by sprostać ustalonym celom. Pomyślcie o budżecie, źródłach finansowania, obowiązkach, które należy wytyczyć członkom waszego zespołu. Umieśćcie to wszystko na osi czasu. Strategia technologiczna waszej organizacji powinna uzupełniać działania na rzecz jej ogólnej misji. Pamiętajcie, że technologia nie jest celem samym w sobie – to narzędzie, ważne dlatego, że pozwala zrobić więcej: opowiedzieć swoją historię, wymieniać się wiedzą i doświadczeniami z innymi, służyć waszym celom i społeczności, na rzecz której działacie. Strategia technologiczna ma sens wtedy, gdy jest nadpisana na tym, co dla was najważniejsze – czyli misji organizacji.