Komputer z dostępem do internetu ma w domu aż 75,7 proc. Polaków w wieku powyżej 16 lat - wynika z badania Diagnoza Społeczna 2013. Jednak nie wszyscy korzystają z sieci aktywnie - dotyczy to aż 14,9 proc. posiadających dostęp do internetu. Z kolei 57 proc. z tych osób uznaje, że korzystanie z sieci nie jest im potrzebne, kolejnym powodem jest brak odpowiedniego sprzętu (30,4 proc.), brak umiejętności (26,5 proc.) czy zbyt duże koszty (20,5 proc.).
Z Diagnozy Społecznej wynika również, że internauci to przede wszystkim ludzie młodzi: wśród osób w wieku 16-24 lat z sieci korzysta aż 96,6 proc. Odsetek internautów w grupie 24-34 lata wynosi 88,4 proc., w grupie 35-44 - 82,3 proc., 45-59 proc. - 55,2 proc., 60-64 lat - 35,5 proc., natomiast powyżej 65. roku życia - zaledwie 14,1 proc.
Z internetu korzystają częściej osoby z wyższym wykształceniem, z wyższymi dochodami, studenci i uczniowe, mieszkańcy dużych miast.
Najczęstszym sposobem korzystania z internetu jest robienie zakupów on-line. 70 proc. badanych deklaruje, że dokonywało zakupów w sieci, a 30 proc. robi to regularnie. Aż 38 proc. kupowało on-line zagranicą.
Źródło: Rynek Książki