Akcja, do której z chęcią i przymrużeniem oka przystąpiła Koszalińska Biblioteka Publiczna, pod hasłem "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!" promuje przede wszystkim czytelnictwo, jednakże w sposób niekonwencjonalny... Polega ona na możliwości sfotografowania się z książką - tutaj atrybutem seksualnym - w łóżku.
„Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” to kampania społeczna z czytelniczym erotyzmem w tle...
Wszystko podobno zaczęło się od zdania znanego reżysera Johna Watersa, znalezionego na Facebooku: ”If you go home with somebody and they don’t have books, don’t fuck them" („Jeżeli idziesz z kimś do domu i widzisz, że nie ma nic na półkach, nie kochaj się z nim!”) - referują pomysłodawcy i organizatorzy tej niezwykłej czytelniczej kampanii społecznej. Stworzyli ją ludzie Qlubu Xiążkowego, którzy co miesiąc zbierają się spontanicznie, by dyskutować o przeczytanych ostatnio książkach. Zwrócili uwagę na fatalne wyniki sondaży czytelnictwa w Polsce i postanowili coś w tej materii zmienić. Chcieli, by książka dobrze się kojarzyła, by zaczęła istnieć w zupełnie odmiennym od tradycyjnego kontekście, jako atrybut seksualny decydujący o atrakcyjności czytającego, bo „nie ma nic bardziej sexy, niż fajna osoba, w fajnym łóżku z odpowiednią lekturą:. O sobie mówią, że kochają książki miłością prawie, że fizyczną - postanowili więc to pokazać. Kampania przyjęła postać serii 12 zdjęć znanych i kojarzonych z książką osób, które pozwoliły się sfotografować z ulubionym tytułem w łóżku. Byli to m.in. Kazimiera Szczuka, Paweł Althamer, Sylwia Chutnik i… Kapela ze Wsi Warszawa. Powstał w ten sposób unikalny bibliofilski kalendarz na rok 2013.
Oprócz wydawnictwa cała akcja była wielokrotnie powtarzana przy różnych okazjach w wielu ciekawych miejscach. Warto dodać, że w 2011 roku inicjatywa „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” została uznana za najlepszą kampanię społeczną roku. http://nieczytasz.pl/
Dzięki zgodzie Qlubu Xsiążkowego na wykorzystanie formuły mogliśmy również w Koszalinie przeprowadzić tę akcję, a cieszyła się ona ogromnym powodzeniem i zainteresowaniem.