Polecamy

Tydzień z Internetem 2013 – „Usiądź na moim miejscu”

Autor: Biblioteka: Miejska Biblioteka Publiczna w Lipnie Województwo: kujawsko-pomorskie
Data dodania: 21.03.2013

W ramach „Tygodnia z Internetem 2013”  Miejska Biblioteka Publiczna w Lipnie zachęciła do wspólnego odkrywania tajników Internetu. W ciekawej i przystępnej formie warsztatowej starszy bibliotekarz Agnieszka Lesiak przybliżyła uczniom z lipnowskich szkół podstawowych trudności, jakich doświadczają osoby z różnego rodzaju niepełnosprawnością pracując na komputerze, wykorzystując Internet. W zajęciach uczestniczyli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 3 i nr 5 w Lipnie wraz z opiekunami. Uczestnicy zajęć w bibliotece zapoznali się z trzema rodzajami ograniczeń: brak słuchu, zaburzenia zdolności motorycznych, brak wzroku. Przy wyłączonym dźwięku, oglądając teledysk, dzieci musiały rozpoznać, o czym jest piosenka i jakie ma tempo. Zaburzenia motoryczne dzieci poznawały pisząc na klawiaturze rękawiczką z jednym palcem. Drugim zadaniem było wykorzystanie tylko lewej ręki do napisania tekstu. Poruszając głową i szyją, przy pomocy patyczka w ustach uczniowie musieli napisać dyktowany tekst. Najłatwiej było napisać tekst za pomocą klawiatury ekranowej. Najtrudniejszym zadaniem okazała się symulacja braku wzroku – pisanie z zawiązanymi oczami.   Podczas spotkania „Usiądź na moim miejscu” uczestnicy zarejestrowali swój udział na stronie kampanii Tydzień z Internetem 2013. Spotkanie było okazją do dobrej zabawy, integracji i wspólnego odkrywania Internetu. Zajęcia zostały przygotowane na podstawie scenariusza opracowanego przez Fundację Pomocy Matematykom i Informatykom Niepełnosprawnym Ruchowo. Za udział w zajęciach dzieci i opiekun otrzymały dyplomy. Kampanii towarzyszy konkurs „Odkrycia – Przeżycia”, w którym może wziąć udział zarówno biblioteka, jak i osoby indywidualne uczestniczące w spotkaniu. Do wygrania cenne nagrody.

 

 

 

 

 






Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP