Sieć fastfoodów rusza z nową kampanią. Do końca 2014 roku ma zamiar rozdać brytyjskim klientom wraz z zestawami Happy Meals 15 mln książek dla dzieci, zarówno powieści, jak i pozycji popularnonaukowych.
Kampania, która zaczęła się 9 stycznia, nosi nazwę „Happy Readers” i nawiązuje do podobnej akcji sprzed roku. Przez pięć tygodni do zestawów Happy Meals sprzedawanych w UK dołączone zostaną książeczki o takich tytułach, jak „Gwiazdy i Planety”, „Wielkie koty” czy „Oceany”.
Badania wykazują, że istnieje wyraźny związek między posiadaniem książek i przyszłością dzieci. To niepokojące, że jedno na troje dzieci w Wielkiej Brytanii nie posiada żadnej książki, a połowa tak naprawdę nie czerpie przyjemności z czytania. Inicjatywy takie jak kampania McDonald’s odgrywają ważną rolę w trafianiu z książkami w ręce dzieci oraz inspirowaniu rodzin do wspólnego czytania - powiedział Jonathan Douglas, dyrektor National Literacy Trust.
W tym przypadku wspólne czytanie wydaje się szczególnie wskazane. Jak wyliczają naukowcy, aby spalić jednego hamburgera niezbędne są 2,5 godziny czytania na głos.
Źródło: Rynek książki