Dla większości osób występowanie publiczne to generator stresu, nocny koszmar lub zło konieczne. A już coroczne sprawozdanie z działalności dla samorządu, wielu dyrektorom bibliotek wydaje się być kolejną czasochłonną, stresującą czynnością, z efektami której mało kto się zapozna i doceni. Chyba że…
uatrakcyjnisz przekaz i przykujesz wreszcie uwagę samorządowców, pokazując bibliotekę w zupełnie inny, atrakcyjniejszy sposób, a sobie ułatwisz zadanie uporządkowaną strukturą.
Jak? PRB zachęca, aby początek roku i sprawozdanie z działań biblioteki potraktować jako rzeczniczą okazję i, oprócz przygotowania samego dokumentu, przygotować również prezentację i wystąpienie przed samorządem.
Często bibliotekarze narzekają, że sprawozdań nikt nie czyta, dlatego atrakcyjny (pod warunkiem przestrzegania zasad i nieprzeładowania treścią) i skuteczny sposób informowania samorządowców o działaniach, sukcesach i potrzebach biblioteki.
W ramach dobrych praktyk PRB prezentuje sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Człuchowie w formie prezentacji Power Point. Publikowana prezentacja wykorzystuje anglosaską strukturę STARR, która pomaga uporządkować treść wypowiedzi w pięciu punktach:
Prezentowaną dobrą praktykę można pobrać w postaci otwartej do edycji prezentacji w programie Power Point, którą możesz potraktować jako formatkę do opisu własnych działań.
Źródło: PRB