Tematyka numeru koncentruje się wokół zagadnień związanych z zastosowaniem e-learningu w pracy bibliotekarza. Autorami artykułów są głównie praktycy, prowadzący szkolenia zdalne
w różnych typach bibliotek. Łamy „BNB” otwierają artykuły teoretyczne, autorstwa Karoliny Grodeckiej i Agaty Arkabus. Pierwszy tekst wprowadza w tematykę numeru, drugi – podpowiada,
w jaki sposób można zastosować różne formy nauczania na odległość w bibliotece szkolnej.
W następnym dziale zaprezentowano platformy e-learningowe prowadzone przez nauczycieli bibliotekarzy bibliotek pedagogicznych z Wrocławia, Włocławka, Torunia, Elbląga i Bielska-Białej, zwracając uwagę na ich genezę, specyfikę i ofertę kursów. Tę część biuletynu zamyka artykuł Anny Wołodko z Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie, dzięki któremu można porównać doświadczenia bibliotek pedagogicznych i uczelnianych związane z e-learningiem.
Zasadniczą część biuletynu wzbogacają relacje z konferencji oraz materiały praktyczne – przykładowe sylabusy kursów, zestawienia bibliograficzne i recenzje wybranych książek, dotyczących problematyki numeru. Zachęcamy także do zapoznania się z otwartym szkoleniem e-learningowym „Prawo autorskie dla bibliotekarzy”, któremu poświęcono odrębny komunikat.
Przed nami rok szkolny 2012/2013. Planujemy i inicjujemy kolejne działania, które mają służyć czytelnikom, środowisku oświatowemu oraz naszemu rozwojowi zawodowemu. Mamy nadzieję,
że zaprezentowane artykuły staną się inspiracją dla tych bibliotekarzy, którzy zamierzają wprowadzić kursy e-learningowe do oferty swoich placówek. Jednocześnie zapraszamy Państwa do współtworzenia kolejnych edycji „BNB”. Drugi numer czasopisma będzie dotyczył działalności bibliotek pedagogicznych na rzecz szkół i bibliotek szkolnych. Liczymy, że zechcą się Państwo podzielić swoimi doświadczeniami w tym zakresie.
dr Anna Marcol
redaktor naczelna
e-mail: biuletyn.bnb@gmail.com