Polecamy

Konferencja o designie w edukacji

Data dodania: 19.04.2012

Konferencja o designie w edukacji

Międzynarodowa konferencja Od „Ala ma kota” do e-matury. Uczenie dobrze zaprojektowane - design w procesie edukacji odbyła się w BN w środę, 18 kwietnia. Poruszana tematyka obejmowała najszerzej rozumiane projektowanie materiałów edukacyjnych -od ilustracji w podręcznikach, przez programy komputerowe wspomagające uczenie, aż do zagadnień technologicznych, jak wykorzystanie smartfonów i tabletów w szkole.

Prelegenci z 11 krajów wygłosili 15 referatów, poprzedzonych debatą o jakości współczesnych projektów materiałów edukacyjnych w Polsce. Na zakończenie uczestnicy mieli możliwość bezpośredniej rozmowy z autorami wystąpień.

Podczas konferencji międzynarodowi eksperci dyskutowali na temat zależności między designem materiałów dydaktycznych a ich efektywnością w procesie nauczania. Jednym z celów było pokazanie, że dobrze zaprojektowane podręczniki mogą poprawić skuteczność przyswajania informacji, podnieść jakość nauczania i zwiększyć atrakcyjność procesu nauki.

Omówione zostały sposoby projektowania materiałów edukacyjnych oraz ich forma, która w dobie cyfryzacji przestaje być oczywista. Codzienne korzystanie z Internetu sprawia, że dzisiejsi uczniowie przyzwyczajeni są do informacji w kształcie dostarczanym przez wyszukiwarki internetowe. W efekcie tracą oni umiejętność efektywnego korzystania z danych zawartych w książkach.

Czy zatem układ graficzny podręczników powinien być projektowany tak jak materiały używane w nowych mediach? Czy projekty podręczników powinny czerpać z popularnej i lubianej estetyki komiksowej? Czy narzędzia interaktywne (tablety, e-booki, e-czytniki) przejmą rolę papierowych podręczników, czy będą tylko ich uzupełnieniem?

Relacja wideo z konferencji zostanie wkrótce opublikowana.

Źródło: Biblioteka Narodowa


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP