Polecamy

Kultura+: digitalizacja - ruszył kolejny nabór

Data dodania: 06.04.2012

Kultura+: digitalizacja - ruszył kolejny nabór

KULTURA+ jest uchwalonym przez Radę Ministrów wieloletnim programem rządowym na lata 2011-2015. W ramach KULTURA+ ustanowiono również priorytet „Digitalizacja”. Podstawowym celem Programu jest poprawa dostępu do kultury oraz zwiększenie uczestnictwa w kulturze w społecznościach lokalnych. Głównym zaś celem priorytetu jest wsparcie digitalizacji zasobów kultury poprzez zakup sprzętu do digitalizacji, sam proces digitalizacji oraz cyfrowe upowszechnianie zdigitalizowanych zbiorów.

Z dniem 3. kwietnia 2012 roku uruchomiony został nabór wniosków do kolejnej edycji PW Kultura+, priorytet „Digitalizacja”.

Cele:

  • zorganizowanie sieci pracowni digitalizacyjnych w Centrach Kompetencji i innych dużych ośrodkach, która znacząco przyśpieszy digitalizację zasobów kulturowych;
  • digitalizację zasobów dziedzictwa kulturowego w tym: materiałów bibliotecznych, muzealiów, zabytków, archiwaliów oraz materiału audiowizualnego;
  • zorganizowanie sieci profesjonalnych repozytoriów cyfrowych w Centrach Kompetencji i innych dużych ośrodkach, umożliwiających właściwe przechowywanie zdigitalizowanych zbiorów;
  • udostępnienie zbiorów za pośrednictwem Internetu w postaci cyfrowych muzeów, bibliotek, archiwów, rejestrów, ewidencji, kolekcji zabytków i wortali audiowizualnych;
  • zwiększenie dostępności zbiorów polskich muzeów, bibliotek, archiwów, zbiorów audiowizualnych i zasobów zabytków.

Rodzaje kwalifikujących się zadań:

  • tworzenie infrastruktury technicznej dla zasobów cyfrowych poprzez: tworzenie i wyposażenie pracowni digitalizacji w skanery, sprzęt komputerowy, urządzenia do masowego przechowywania i udostępniania danych oraz oprogramowanie;
  • digitalizację zasobów kultury i dziedzictwa narodowego w tym muzealiów, zabytków, materiałów archiwalnych, zbiorów bibliotecznych oraz materiałów audiowizualnych;
  • udostępnienie oraz przechowywanie zasobów cyfrowych poprzez prowadzenie archiwów cyfrowych, bibliotek cyfrowych, wirtualnych muzeów oraz mediatek cyfrowych.

Uwaga: Możliwe jest złożenie wniosku obejmującego jednocześnie projekty inwestycyjne i digitalizacyjne. Formularz zgłoszeniowy dostępny będzie od dnia 10. kwietnia 2012 roku na stronie https://esp.mkidn.gov.pl

Kontakt:

Narodowy Instytut Audiowizualny
ul. Wałbrzyska 3/5
02-739 Warszawa

Michał Plotzke: michal.plotzke@nina.gov.pl

Łukasz Nowak: lukasz.nowak@nina.gov.pl

Krzysztof Trochim: krzysztof.trochim@nina.gov.pl

tel. +48 22 380 49 51
+48 22 380 49 53
tel. kom. 692 705 033  


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP