Ponad 8 000 osób w całej Polsce wzięło udział w międzynarodowej kampanii „Tydzień z Internetem 2012”. Uczestnicy dowiedzieli się, jak stworzyć drzewo genealogiczne w sieci, wybrali się w wirtualną podróż po ciekawych zakątkach świata i sprawdzali swoją wiedzę o historii piłki nożnej.
W „Tydzień z Internetem 2012” włączyło się 400 bibliotek, szkół, domów kultury i innych instytucji - np. stowarzyszeń czy pracowni komputerowych. Od 26 do 30 marca w całej Polsce zorganizowano międzypokoleniowe spotkania dla dzieci, rodziców i dziadków, będące okazją do poznania możliwości Internetu i dobrej zabawy. Scenariusze spotkań opracowała Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, będąca po raz drugi koordynatorem polskiej edycji „Tygodnia z Internetem”.
Podczas spotkania „Zasadź drzewo w Internecie” uczestnicy tworzyli zalążek drzewa genealogicznego własnej rodziny w Internecie. Spotkanie „W 80 minut dookoła świata” było okazją do wirtualnej podróży po kilku kontynentach. Dzięki mapom internetowym czy panoramicznym zdjęciom można było przeprawić się przez dżunglę, odwiedzić Wielką Rafę Koralową, zobaczyć najlepiej zachowane miasto Inków.
W „Tygodniu z Internetem” znalazło się też coś dla kibiców piłki nożnej. W czasie turnieju „Rozgrzewka przed Euro 2012” uczestnicy odpowiadali, kto zdobył najwięcej goli dla reprezentacji Polski, jak wygląda puchar Mistrzostw Europy, kto był królem strzelców na poprzednim Euro. A jeżeli nie znali odpowiedzi na pytanie, mogli poszukać jej w Internecie. Rafał Kramza, Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Dyrektor Programu Rozwoju Bibliotek: Poprzez tę akcję chcieliśmy pokazać, że Internet może być narzędziem wzmacniającym więzi rodzinne - szczególnie między pokoleniem dziadków i wnuków. Może sprawić, że pojawią się wspólne tematy i pomysły, a osoby starsze, które do tej pory nie widziały potrzeby korzystania z sieci, odkrywają jej interesujące, a zarazem proste zastosowania.
Uczestnicy kampanii rejestrowali swój udział na stronie www.biblioteki.org, gdzie dostępny jest licznik „Tygodnia z Internetem”. Dzięki temu wiadomo, ile osób włączyło się w akcję w Polsce (8080). Łącznie na całym świecie w „Tygodniu z Internetem” uczestniczyło ponad 142 000 osób.
„Tydzień z Internetem” dobiegł końca, ruszył natomiast konkurs „Co trzy głowy to nie jedna!” - dla instytucji, które uczestniczyły w kampanii. Zadanie polega na przygotowaniu multimedialnej relacji ze zorganizowanego w ramach akcji spotkania. Do konkursu można zgłaszać się do 30 kwietnia. Do wygrania: konsole do gry Xbox 360 z sensorem Kinect, ufundowane przez Microsoft sp. z o.o. oraz cyfrowe aparaty fotograficzne i odtwarzacze mp4 ufundowane przez UPC Polska sp. z o.o.
Patronem „Tygodnia z Internetem” jest Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Koalicja „Dojrz@łość w sieci”, działająca na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu. Partnerami kampanii są: