Polecamy

Koalicja Otwartej Edukacji o cyfrowej szkole

Data dodania: 03.02.2012

Koalicja Otwartej Edukacji o cyfrowej szkole

1 lutego 2012 roku zakończyły się konsultacje społeczne ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej 20 stycznia 2012 roku w związku z programem rządowym „Cyfrowa Szkoła”. Swoje stanowisko Koalicja Otwartej Edukacji przesłała do przedstawicieli rządu odpowiedzialnych za kształt przyszłej Cyfrowej Szkoły: Minister Edukacji Narodowej Krystyny Szumilas, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Joanny Berdzik, dyrektorki Departamentu Programów Nauczania i Podręczników w MEN Małgorzaty Szybalskiej, Ministra Administracji i Cyfryzacji Michała Boniego, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji Igora Ostrowskiego, Wiceprzewodniczącego Rady Informatyzacji Alka Tarkowskiego oraz do wiadomości pracowników Ośrodka Rozwoju Edukacji odpowiedzialnych za rozwój portalu Scholaris.

Koalicja zgadza się z przedstawionym w projekcie programu „Cyfrowa Szkoła” całościowym podejściem do cyfryzacji polskich szkół. Jednak w przedłożonych do konsultacji dokumentach posiada braki i problemy, które mogą utrudnić realizację programu lub osłabić jego efekty. W opinii Koalicji dokumenty te nie wdrażają w pełni zasady otwartości, która w trakcie prac nad programem „Cyfrowa szkoła” została przyjęta jako zasada podstawowa.

Zwrócono uwagę na 5 głównych obszarów łączących się z kształtem Cyfrowej Szkoły: 

  1. Otwarte zasady licencjonowania zasobów.
  2. Technologiczna dostępność zasobów.
  3. Dostępność materiałów i technologii dla osób niepełnosprawnych.
  4. Rola i sposób modernizacji portalu Scholaris.
  5. Funkcjonalność szkoły cyfrowej.

Pełny tekst stanowiska dostępny na stronie Koalicji Otwartej Edukacji.

Źródło: Koalicja Otwartej Edukacji


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP