Aby wziąć udział w programie, należy wypełnić wniosek zgłoszeniowy (w jęz. angielskim) i przesłać go do Biblioteki Narodowej na adres m.cornell@bn.org.pl. NAPLE Forum publikuje zgłoszenia bibliotek na stworzonej w tym celu stronie internetowej i sugeruje pasujących kandydatów - nawiązywanie kontaktów i określanie ram wzajemnej współpracy należy do bibliotek uczestniczących w programie. Nie jest wymagane zawieranie formalnych umów, ale jeśli zaistnieje taka potrzeba, NAPLE opublikowało kilka wzorów takich umów do wyboru i wykorzystania.
Zakres współpracy pomiędzy siostrzanymi bibliotekami również zależy przede wszystkim od preferencji i potrzeb bibliotek. Przykładowe formy współpracy można znaleźć pod adresem: http://sisterlibrariesnaple.wordpress.com/activities/
Nabór do programu Sister Libraries odbywa się będzie na bieżąco w miarę napływu zgłoszeń. NAPLE Forum nie pokrywa żadnych wydatków związanych z programem Sister Libraries.
NAPLE Forum (National Authorities on Public Libraries in Europe) zostało założone w 2002 roku jako międzynarodowa organizacja pozarządowa, której celem jest dbanie o interesy bibliotek narodowych Europy i promowanie strategii rozwoju dla bibliotek publicznych. Założycielami NAPLE Forum były Portugalia, Hiszpania, Irlandia, Francja, Wielka Brytania, Norwegia, Szwecja, Finlandia i Dania. Polska należy do tej organizacji od czerwca bieżącego roku.
Więcej informacji na temat NAPLE Forum można znaleźć na stronie internetowej: http://naple.mcu.es/
Źródło: Biblioteka Narodowa