Polecamy

Amazon rozpoczął rewolucję na rynku książki

Data dodania: 28.10.2011

Amazon rozpoczął rewolucję na rynku książki

Według dziennika "The New York Times" tej jesieni Amazon opublikuje 122 książki, zarówno w tradycyjnej formie, jak i w formacie e-booka. Dotąd z internetowym koncernem kontrakty podpisali m.in. niezwykle popularni w USA Timothy Ferriss, autor bestsellerowego poradnika "Czterogodzinny tydzień pracy", i aktorka Penny Marshall, za której wspomnienia według informacji nowojorskiego dziennika Amazon zapłacił 800 000 $.

- Wydawcy są przerażeni i nie wiedzą, co robić - przyznał Dennis Loy Johnson z wydawnictwa Melville House na łamach gazety. Podpisywanie umów przez sprzedawcę bezpośrednio z autorami oznaczałoby całkowitą rewolucję na rynku wydawniczym.

- Amazon od dłuższego czasu konkurował o rynek z księgarniami. Teraz zaczyna walczyć z wydawcami i agentami, zgodnie ze starą taktyką "dziel i rządź" - wtóruje mu Richard Curtis, agent i wydawca e-booków.

Obawy wydawców i apetyt Amazona potwierdza w rozmowie z "The New York Times" Russell Grandinetti, jeden z dyrektorów firmy odpowiadający za dział książek.

- Jedyni rzeczywiście potrzebni dziś ludzie w procesie wydawniczym to autor i czytelnik - stwierdził.

Źródło: Portal Księgarski


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP