Według dziennika "The New York Times" tej jesieni Amazon opublikuje 122 książki, zarówno w tradycyjnej formie, jak i w formacie e-booka. Dotąd z internetowym koncernem kontrakty podpisali m.in. niezwykle popularni w USA Timothy Ferriss, autor bestsellerowego poradnika "Czterogodzinny tydzień pracy", i aktorka Penny Marshall, za której wspomnienia według informacji nowojorskiego dziennika Amazon zapłacił 800 000 $.
- Wydawcy są przerażeni i nie wiedzą, co robić - przyznał Dennis Loy Johnson z wydawnictwa Melville House na łamach gazety. Podpisywanie umów przez sprzedawcę bezpośrednio z autorami oznaczałoby całkowitą rewolucję na rynku wydawniczym.
- Amazon od dłuższego czasu konkurował o rynek z księgarniami. Teraz zaczyna walczyć z wydawcami i agentami, zgodnie ze starą taktyką "dziel i rządź" - wtóruje mu Richard Curtis, agent i wydawca e-booków.
Obawy wydawców i apetyt Amazona potwierdza w rozmowie z "The New York Times" Russell Grandinetti, jeden z dyrektorów firmy odpowiadający za dział książek.
- Jedyni rzeczywiście potrzebni dziś ludzie w procesie wydawniczym to autor i czytelnik - stwierdził.
Źródło: Portal Księgarski