Polecamy

America@your library

Data dodania: 21.09.2011

Biuro ds. Prasy i Kultury przy ambasadzie zarządza programami informacyjnymi i kulturalnymi oraz programami wymiany, utrzymuje kontakty z polskimi mediami oraz wspiera programy współpracy z instytucjami lokalnymi, działającymi na rzecz obopólnego zrozumienia pomiędzy Polakami a Amerykanami. Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego - powołana przez Polsko - Amerykańską Fundację Wolności - realizuje w Polsce Program Rozwoju Bibliotek. Ambasada amerykańska będzie współpracowała z FRSI przy wprowadzaniu i rozwijaniu programu „america@your library” w spełniających odpowiednie warunki bibliotekach w całej Polsce.

W ramach pierwszego etapu zapraszamy biblioteki publiczne z geograficznie zróżnicowanych miast do składania zgłoszeń do udziału w programie. Spośród nadesłanych zgłoszeń wybierzemy na drodze konkursu biblioteki, którym zaproponujemy kolekcję „america@your library”.

Biblioteki partnerskie biorące udział w programie „america@your library” otrzymają zbiór książek w języku angielskim i innych materiałów poświęconych Stanom Zjednoczonym, jak również dostęp do internetowych baz danych. Wyjściowy pakiet składa się z około 100 tytułów książkowych oraz dostępu online do ponad 20 komercyjnych baz danych, m.in. baz artykułów z periodyków, książek elektronicznych, encyklopedii, informacji na temat nauki i technologii, wiadomości biznesowych, literatury i krytyki literackiej oraz spraw bieżących.

Ponadto ambasada USA w Polsce będzie współpracowała z bibliotekami partnerskimi przy organizacji warsztatów i zapraszaniu prelegentów na prezentacje, jak również przy organizacji innych programów kulturalnych poświęconych Stanom Zjendoczonym. Współpraca będzie realizowana w oparciu o podpisane porozumienie (Memorandum of Understanding).

Warunki udziału w programie:

  • Biblioteka publiczna służąca minimum 100-tysięcznej populacji miejskiej w mieście, gdzie nie ma ani Amerykańskiego Centrum Kultury i Informacji American Corner, ani Young Learner Resource Center, ani Amerykańskiego Centrum Informacyjnego przy ambasadzie czy konsulacie USA.
  • Personel z biegłą znajomością języka angielskiego, aby mógł zarządzać programem we współpracy z personelem ambasady USA.
  • Udokumentowana realizacja programów publicznych dla społeczności lokalnej.
  • Miejsce do realizacji programów i organizowania wystaw o Stanach Zjednoczonych, w tym miejsce wyposażone w sprzęt techniczny umożliwiający organizację konferencji internetowych.
  • Dostępne dla ogółu miejsce na odrębny zbiór materiałów o USA.
  • Komputery z publicznym dostępem do Internetu.
  • Potencjał wypromowania programu „america@your library®”.

Procedura składania zgłoszeń:

  • Proszę wypełnić załączony formularz po angielsku.
  • Dyrektorzy bibliotek mogą wyrazić poparcie dla zgłoszenia poprzez wysłanie wypełnionego zgłoszenia bezpośrednio ze swojej skrzynki internetowej lub przez złożenie swojego podpisu na osobnej stronie, którą personel biblioteki może dołączyć w formacie pdf do wysyłanego zgłoszenia.
  • Proszę wysłać wypełniony formularzy na adres: ayl@biblioteki.org
  • Termin nadsyłania zgłoszeń: zgłoszenia muszą wpłynąć do 7 października 2011 roku.

Źródło: PRB


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP