Polecamy

Uczelnie Wyższe Wobec Nowych Technologii Kształcenia - BEZPŁANTE zaproszenia dla pracowników akademickich

Data dodania: 20.09.2011

 XIV edycja konferencji z cyklu Informatyczne Wspomaganie Zarządzania Uczelnią UCZELNIE WYŻSZE WOBEC NOWYCH TECHNOLOGII KSZTAŁCENIA

12 października 2011 r., Warszawa
 
Prowadzenie obrad i koordynacja merytoryczna: prof. dr hab. Maciej M. Sysło, Uniwersytet Wrocławski, UMK w Toruniu
 
Program:
10:00 Wprowadzenie i wykład inaugurujący: Uczelnie w środowisku nowych
technologii kształcenia
- Nowe technologie w rękach uczących się i nauczycieli
- Nowe technologie kształcenia: technologie mobilne, platformy edukacyjne, chmury edukacyjne
- Rozwój pedagogiki, dydaktyki i metod kształcenia: konstruktywizm, konektywizm.
- Przykłady dobrej i wątpliwej praktyki
prof. dr hab. Maciej M. Sysło, Uniwersytet Wrocławski, UMK w Toruniu
 
10:20 Prezentacja sponsora: EQUELLA - repozytorium zasobów edukacyjnych
W trakcie prezentacji zostanie przedstawiony system EQUELLA, który jest połączeniem systemu CMS i repozytorium zasobów edukacyjnych. Umożliwia on uczelniom lub ich grupom tworzenie i udostępnianie zasobów edukacyjnych upoważnionym grupom studentów np. za pomoca populiarnyc platform edukacyjnych takich jak Moodle, Sakai czy Fronter.
Leszek Lewoc, Fronter sp. z o.o.
 
11:00 Prezentacja sponsorska: Ewolucja vs. rewolucja, czyli doświadczenia
z wdrożenia uczelnianego systemu obsługi toku studiów na wydziałach Politechniki Warszawskiej
- geneza systemu
- napotkane problemy (case study)
- optymalizacja i automatyzacja procesów
- aktualny stan rozwoju systemu
- kierunki dalszego rozwoju
dr inż Jarosław Dawidczyk, Verbis
 
11:40 E-nauczanie dobre na wszystko? (Doświadczenia UW w e-edukacji)
- O czym mówimy? 
a) E-nauczanie (próba definicji) i różnice w porównaniu z nauczaniem tradycyjnym
b) Odmiany e-nauczania
c) Modele dydaktyczne e-nauczania akademickiego
- Po co nam to? 
a) Problemy (dużej) uczelni
b) E-nauczanie jako rozwiązanie uniwersalne
c) Korzyści dodatkowe
- Jak to się robi? 
a) Projektowanie i budowanie e-kursu
b) Prowadzenie e-zajęć
c) Ewaluacja
- Jak to działa? 
a) Rozwiązania organizacyjne na UW
b) Doświadczenia UW
dr Leszek Rudak, COME, Uniwersytet Warszawski 
 
12:20 Przerwa, lunch
 
12:50 Wykład: Infrastruktura pedagogiczna zdalnego nauczania
Jedną z barier sukcesów zdalnego nauczania jest pozostawienie nauczycieli akademickich samych sobie, po - ewentualnie - przyśpieszonym kursie obsługi e-platform. Swoje wystąpienie skoncentru-jemy na koncepcji takiej infrastruktury pedagogicznej, zarówno w aspekcie krajowym, jak i międzyna-rodowym. Poruszymy kwestie przewodników metodycznych on-line poświęconych tworzeniu multime-dialnych materiałów dydaktycznych oraz aktywnościom  podczas zajęć zdalnych (w tym moderowaniu forów dyskusyjnych i wideoczatów), wpływie nowych narzędzi zdalnego nauczanie (bo przecież to nie tylko e-platformy!) na proces dydaktyczny, potrzebie praktycznych seminariów (także międzynarodo-wych, np. w ramach uniwersytetów Grupy Coimbra) poświęconych metodyce zdalnego nauczania, w tym motywowaniu osób uczących się zdalnie.
dr Jacek Urbaniec, pełnomocnik rektora ds. e-learningu, Uniwersytet Jagielloński
 
13:30 Prezentacja firmowa: Epson - innowacyjne produkty i rozwiązania
niezbędne w procesie nauczania. 
Tomasz Kuciński, Epson
 
14:00 Prezentacja firmowa: Indeks na ePuap?
- rekrutacja poprzez ePuap na Uniwersytecie Jagiellońskim
- co jeszcze na ePuap?
- przyszłość platformy e-PUAP
Adam Świętojański, Comarch SA
 
14:30 Prezentacja firmowa: Uporządkowanie procesów biznesowych oraz
efektywna obsługa studentów za pomocą SIMPLE.EDU Simple SA
 
15:00 Przerwa.
 
15:20 Wykład: Prezentacja aktualnego stanu oraz kierunków rozwoju
e-learningu w Akademii Górniczo-Hutniczej:
- Zasady organizacji e-learningu w AGH:
a) Struktura organizacyjna: Centrum e-Learningu AGH  jako jednostka wdrażająca i rozwijająca narzędzia i metody e-learningu. 
b) Rozwój metodyki
c) Infrastruktura i wdrożenia
- Priorytety rozwoju e-learningu w AGH.
- Współpraca, badania i rozwój.
prof. dr hab. Jan Kusiak, Akademia Górniczo-Hutnicza
 
16:00 Wykład: Nowoczesna edukacja w uczelni na przykładzie UMK w Toruniu
- Geneza powstania i podstawowe zadania Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania UMK
- Zaplecze technologiczne Centrum (pracownie komputerowe, sala multimedialna, studio nagrań audio-wideo, rozwiązania informatyczne wspierające kształcenie osób niepełnosprawnych)
- Rozwijane systemy informatyczne (m.in. Moodle, UMK TV, Wirtualna Klasa, Portal edukacyjny UMK)
- Szkolenia informatyczne realizowane przez pracowników UCNTN
- Wsparcie techniczne dla nauczycieli akademickich podczas realizacji zajęć prowadzonych z wyko-rzystaniem nowoczesnych technologii informatycznych
- Model współpracy z pracownikami UMK w zakresie przygotowywania multimedialnych materiałów dydaktycznych, m.in. na potrzeby kształcenia na odległość mgr Maciej Pańka, Uniwersyteckie Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
 
16:40 Zakończenie
 
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin: 12 października 2011 r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału 1 osoby wynosi: 
Koszt udziału dla pracowników akademickich i dla przedstawicieli sektora edukacyjnego wynosi:
0 zł - przy zgłoszeniu przesłanym do 30 września 2011 r. (z zaproszenia mogą skorzystać maksymalnie 2 osoby z jednej uczelni) 390 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniu przesłanym od 1 października 2011 r. 
 
Koszt udziału dla przedstawicieli biznesu wynosi:
 
600 zł + 23% VAT
 
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.
____________________________________________________________________________
Zgłoszenia:
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
faksem - formularz w załączeniu
bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2011/ntk/formularz_cc.php
____________________________________________________________________________
Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń. 
Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres mailto:cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78 ____________________________________________________________________________
Biuro organizacyjne:
Centrum Promocji Informatyki sp. z o. o. tel. /22/ 870 69 78, /22/ 871 85 51 fax /22/ 870 69 95, /22/ 871 85 56 ul. Międzyborska 50, 04 -041 Warszawa NIP 526-020-98-40, KRS 0000208659 XIII wydział gospodarczy KRS Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie wysokość kapitału zakładowego 50 000 www.cpi.com.pl
 

 


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP