Już ponad 900 jednostek samorządu terytorialnego w Polsce korzysta ze szkoleń w ramach portalu służby przygotowawczej – poinformowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Portal internetowy za pośrednictwem, którego odbywają się szkolenia dla osób, które zamierzają pracować na stanowisku urzędniczym uruchomiono w kwietniu ubiegłego roku. Jak poinformowało MSWiA obecnie korzysta z niego prawie 2100 pracowników. Najwięcej użytkowników zarejestrowało się w województwie mazowieckim i śląskim.
Portal udostępnia 9 kursów, w tym m.in. z zakresu postępowania administracyjnego, finansów publicznych, przetargów, instrukcji kancelaryjnej czy dostępu do informacji publicznej. Z portalu mogą bezpłatne korzystać wszystkie urzędy samorządowe. Konieczne jest jednak zarejestrowanie jednostki samorządowej na witrynie. W tym celu należy wejść na stronę sp.4system.com i zarejestrować swoją jednostkę. Raz zarejestrowany urząd może korzystać ze wszystkich funkcji portalu i zapisywać na szkolenia nieograniczoną liczbę pracowników, całkowicie za darmo.
Decyzję o skierowaniu pracownika do odbycia służby przygotowawczej podejmuje kierownik jednostki, w której urzędnik jest zatrudniony. Służba maksymalnie trwa do trzech miesięcy i kończy się egzaminem. Po jego zaliczeniu można otrzymać stosowny certyfikat.
Źródło: PAP