Goethe-Institut w Warszawie zaprasza na kolejne, drugie spotkanie online z Astrid Meckl z Monachium, kuratorką projektu „DIGITAL KIDS – plac zabaw w przestrzeniach cyfrowych”. Spotkanie odbędzie się na platformie Zoom, Facebooku i YouTube, z tłumaczeniem symultanicznym.
Spotkanie Tablety w bibliotece – zastosowanie w praktyce | Wykład i dyskusja online odbędzie się 26 października br. w g. 10:30-12:00
Niezależnie od tego, czy chodzi o bookcoverdouble, projekty green screen, techniki StopMotion czy fotoreportaże, tablet oferuje wiele możliwości realizacji projektów fotograficznych i filmowych w bibliotece. Projekty koncentrują się na aktywnej pracy z multimediami. Oprócz promowania kreatywności i umiejętności językowych, projekty filmowe i fotograficzne podnoszą świadomość kwestii prawnych, takich jak wykorzystanie zdjęć, lub dają możliwość zajęcia się aspektami technicznymi. Wykład prezentuje różne aplikacje do realizacji projektów fotograficznych i filmowych oraz przykłady projektów z bibliotek.
Astrid Meckl jest niezależną trenerką i ekspertką w dziedzinie pedagogiki i edukacji medialnej, edukatorką i bibliotekarką. Pracuje głównie z dziećmi i młodzieżą, a także z dorosłymi, którzy chcą lepiej zrozumieć swoje dzieci i ich zachowania w sieci. W projekcie „Cyfrowy plac zabaw” pełni funkcję kuratorki.
Wydarzenie będzie można oglądać na żywo:
na platformie ZOOM (w języku polskim i niemieckim):
https://sababady.zoom.us/webinar/register/WN_ap7F9oLWQM2uk3j_NV5IvQ
na Facebooku (w języku polskim): https://fb.me/e/UW5Vw1Bc
na Youtube (w języku niemieckim): https://youtu.be/u-dEuBYIuOM
Wydarzenie jest częścią projektu „DigitalKids – plac zabaw w przestrzeniach cyfrowych”.
Media cyfrowe stanowią dziś naturalny element życia i codzienności dzieci, które dorastają w otoczeniu najprzeróżniejszych sprzętów. Jednoczesny dostęp do telewizora, laptopa, smartfona, Internetu, radia i konsoli do gier pod jednym dachem nie należy już do rzadkości. Dzieci rodzą się w tym zmediatyzowanym świecie, a media traktują jak oczywistość, są nimi zafascynowane i uczą się, jak wykorzystywać je podczas zabawy.
W jaki sposób intensywne używanie nowych technologii wpływa na rozwój dziecka? Jak reagować, gdy dzieci natrafiają na nieadekwatne dla nich treści? Co właściwie dzieci cały czas robią w swoich smartfonach? Tego typu pytania coraz częściej zaprzątają głowy dorosłych.
Czy w naszym cyfrowym świecie nie powinniśmy bardziej troszczyć się o to, aby wspierać i rozwijać kompetencje medialne u dzieci? Internet oraz transformacja cyfrowa nie znikną z naszego codziennego życia. Zamykanie oczu i uszu nie wydaje się dobrą strategią, szczególnie w edukacji. O wiele ważniejsze jest uczenie dzieci i młodzieży odpowiedniego zachowania w sieci, aby potrafiły umiejętnie poruszać się w cyfrowym świecie i aktywnie w nim uczestniczyć. Ponadto umiejętności cyfrowe są niezbędne, aby pewnie radzić sobie ze stale zmieniającymi się mediami. Tylko wtedy dzieci i młodzież są w stanie rozpoznać zagrożenia i szanse oraz nauczyć się je szacować.
„DigitalKids” pozwala dzieciom zrozumieć i kreatywnie wykorzystywać potencjał cyfryzacji, co ostatecznie zwiększa i rozwija ich umiejętności korzystania
z mediów. Projekt otwiera również przestrzeń do dialogu międzypokoleniowego: zachęca do uczenia się od siebie nawzajem z ciekawością, podejmowania kontrowersyjnych tematów, poznawania nowych obszarów, wypróbowywania kreatywnych propozycji w sieci i odkrywania ich dla siebie. Dzięki temu
w cyfrowym życiu mogą uczestniczyć nie tylko dzieci.
Więcej o projekcie:
www.goethe.de/polska/digitalkids
Partner projektu:
Patronat medialny:
Goethe-Institut Warschau