Polecamy

Tablety w bibliotece – zastosowanie w praktyce | Wykład i dyskusja online

Data dodania: 19.10.2021

Tablety w bibliotece – zastosowanie w praktyce | Wykład i dyskusja online

Goethe-Institut w Warszawie zaprasza na kolejne, drugie spotkanie online z Astrid Meckl z Monachium, kuratorką projektu „DIGITAL KIDS – plac zabaw w przestrzeniach cyfrowych”. Spotkanie odbędzie się na platformie Zoom, Facebooku i YouTube, z tłumaczeniem symultanicznym.

Spotkanie Tablety w bibliotece – zastosowanie w praktyce | Wykład i dyskusja online odbędzie się 26 października br. w g. 10:30-12:00

Niezależnie od tego, czy chodzi o bookcoverdouble, projekty green screen, techniki StopMotion czy fotoreportaże, tablet oferuje wiele możliwości realizacji projektów fotograficznych i filmowych w bibliotece. Projekty koncentrują się na aktywnej pracy z multimediami. Oprócz promowania kreatywności i umiejętności językowych, projekty filmowe i fotograficzne podnoszą świadomość kwestii prawnych, takich jak wykorzystanie zdjęć, lub dają możliwość zajęcia się aspektami technicznymi. Wykład prezentuje różne aplikacje do realizacji projektów fotograficznych i filmowych oraz przykłady projektów z bibliotek.

Astrid Meckl jest niezależną trenerką i ekspertką w dziedzinie pedagogiki i edukacji medialnej, edukatorką i bibliotekarką. Pracuje głównie z dziećmi i młodzieżą, a także z dorosłymi, którzy chcą lepiej zrozumieć swoje dzieci i ich zachowania w sieci. W projekcie „Cyfrowy plac zabaw” pełni funkcję kuratorki.

Wydarzenie będzie można oglądać na żywo:

na platformie ZOOM (w języku polskim i niemieckim):
https://sababady.zoom.us/webinar/register/WN_ap7F9oLWQM2uk3j_NV5IvQ

na Facebooku (w języku polskim): https://fb.me/e/UW5Vw1Bc

na Youtube (w języku niemieckim): https://youtu.be/u-dEuBYIuOM

Wydarzenie jest częścią projektu „DigitalKids – plac zabaw w przestrzeniach cyfrowych”.

Media cyfrowe stanowią dziś naturalny element życia i codzienności dzieci, które dorastają w otoczeniu najprzeróżniejszych sprzętów. Jednoczesny dostęp do telewizora, laptopa, smartfona, Internetu, radia i konsoli do gier pod jednym dachem nie należy już do rzadkości. Dzieci rodzą się w tym zmediatyzowanym świecie, a media traktują jak oczywistość, są nimi zafascynowane i uczą się, jak wykorzystywać je podczas zabawy.

W jaki sposób intensywne używanie nowych technologii wpływa na rozwój dziecka? Jak reagować, gdy dzieci natrafiają na nieadekwatne dla nich treści? Co właściwie dzieci cały czas robią w swoich smartfonach? Tego typu pytania coraz częściej zaprzątają głowy dorosłych.

Czy w naszym cyfrowym świecie nie powinniśmy bardziej troszczyć się o to, aby wspierać i rozwijać kompetencje medialne u dzieci? Internet oraz transformacja cyfrowa nie znikną z naszego codziennego życia. Zamykanie oczu i uszu nie wydaje się dobrą strategią, szczególnie w edukacji. O wiele ważniejsze jest uczenie dzieci i młodzieży odpowiedniego zachowania w sieci, aby potrafiły umiejętnie poruszać się w cyfrowym świecie i aktywnie w nim uczestniczyć. Ponadto umiejętności cyfrowe są niezbędne, aby pewnie radzić sobie ze stale zmieniającymi się mediami. Tylko wtedy dzieci i młodzież są w stanie rozpoznać zagrożenia i szanse oraz nauczyć się je szacować.

„DigitalKids” pozwala dzieciom zrozumieć i kreatywnie wykorzystywać potencjał cyfryzacji, co ostatecznie zwiększa i rozwija ich umiejętności korzystania
z mediów. Projekt otwiera również przestrzeń do dialogu międzypokoleniowego: zachęca do uczenia się od siebie nawzajem z ciekawością, podejmowania kontrowersyjnych tematów, poznawania nowych obszarów, wypróbowywania kreatywnych propozycji w sieci i odkrywania ich dla siebie. Dzięki temu
w cyfrowym życiu mogą uczestniczyć nie tylko dzieci.

Więcej o projekcie:
www.goethe.de/polska/digitalkids     

 


Partner projektu:

Patronat medialny:


Goethe-Institut Warschau


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP