Polecamy

Zagraj w literaturę - gra na smartfony „Uwolnij Klementynę” od WBP w Łodzi

Data dodania: 15.12.2020

Zagraj w literaturę - gra na smartfony „Uwolnij Klementynę” od WBP w Łodzi

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Łodzi zaprasza do zagrania w grę na smartfony „Uwolnij Klementynę” - dostępną 24 godziny na dobę od 7 grudnia 2020 r.

 

Literatura inspiruje do tworzenia całego spektrum wydarzeń kulturalnych, które nie tylko bawią, uczą, ale też rozbudzają pasje czytelnicze i włączają społeczeństwo we współtworzenie kultury. W Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego połączyliśmy tradycję z nowoczesnością i dla miłośników książek oraz… gier przygotowaliśmy projekt „Zagraj w literaturę”. Zależało nam na aktywizacji młodzieży poprzez włączenie jej w przygotowanie literackiej gry na smartfony, która będzie nową ofertą kulturalną zarówno dla ich rówieśników jak i innych mieszkańców miasta. Do współpracy zaprosiliśmy młodzież z XX Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego w Łodzi. Efektem wspólnej pracy jest gra „Uwolnij Klementynę”, powstała w oparciu o aplikację ActionTrack. Fabułę gry wymyśliły i stworzyły uczennice II klasy Liceum. Przy tworzeniu gry pomagał dziewczynom trener z firmy Good Games Arkadiusz Łapka.

Przed powstaniem gry młodzież wzięła udział w wykładzie dr Karoliny Kołodziej z Uniwersytetu Łódzkiego na temat grywalności literatury i w debacie, podczas której dokonała wyboru książki, która stała się inspiracją do stworzenia fabuły gry -  uczennice jednogłośnie zdecydowały, że gra powstanie na podstawie książki Kazimierza Szymeczki „Czworo i kości” (Wydawnictwo Literatura). Przygotowania zakończyły się cyklem warsztatów z tworzenia scenariuszy do gier oraz obsługi kreatora gier mobilnych - ActionTrack.

„Uwolnij Klementynę” to gra na smartfony, dzięki której będzie można przenieść się do świata fantasy i ruszyć na ratunek tajemniczej kobiecie. Ale czy na pewno Klementyna jest kobietą? Odpowiedź na to pytanie poznają wszyscy, którzy odważą się zanurzyć w tym wyimaginowanym świecie i podążyć wraz z bohaterami w podróż. Po drodze czekać będzie graczy wiele wyzwań i trudnych decyzji.  

Marzeniem uczestniczek naszego projektu było, aby pierwsza rozgrywka odbyła się w formie mobilnej a uczestnicy mogli rozwiązywać zadania przemierzając ulice naszego miasta. Poszczególne punkty gry naniesione zostały na mapę Łodzi, a właściwie konkretny fragment mapy w pobliżu XX LO. Niestety, sytuacja w jakiej wszyscy się znaleźliśmy zmusiła nas do przeniesienia gry do sieci. Ma to również swoje pozytywne strony, będziemy mogli zaprosić do pierwszej rozgrywki drużyny z wszystkich łódzkich szkół średnich i zorganizować wspólne granie w bezpiecznych zaciszach własnych domów. Następnie gra zostanie udostępniona szerokiemu gronu odbiorców i będzie dostępna bezpłatnie 24 h/7.

Wszelkie szczegóły o grze i projekcie znajdują się pod linkiem: https://www.wbp.lodz.pl/gra-na-smartfony-zagraj-w-literature.

Posiadanie przez graczy dobrego humoru, odrobiny wiedzy i zapału do odkrycia ukrytej w grze tajemnicy jest mile widziane
Pomysł na realizację gry był odpowiedzią na zmieniające się potrzeby dotyczące odbioru literatury, zwłaszcza wśród młodych czytelników. Stał się także doskonałym uzupełnieniem tradycyjnej oferty Biblioteki.

Pobierzcie bezpłatną aplikację Action Track, sczytajcie kod QR i wejdźcie do gry!

Projekt „Zagraj w literaturę” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.


Anna Wejman, Jolanta Zwierzyńska, Ewa Baranowska
Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Łodzi


ARTYKUŁ SPONSOROWANY
 

 


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP