Data dodania: 26.03.2019
Ruszyła rekrutacja do 6. edycji projektu "O finansach... w bibliotece!", realizowanego przez Fundację Społeczeństwa Informacyjnego z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Dzięki projektowi 2000 osób powyżej 50. roku życia, mieszkających na terenach wiejskich i w miastach do 200 tysięcy mieszkańców, nauczy się, jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej, jak zarabiać na emeryturze, racjonalnie planować swoje domowe wydatki oraz inwestować zaoszczędzone pieniądze. Natomiast bibliotekarze i bibliotekarki, dzięki cyklowi szkoleń i wsparciu trenerów, zyskają wiedzę i doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi.
W ramach 6. edycji projektu planowane są:
- cykl szkoleniowy dla bibliotekarzy (kurs internetowy, szkolenia stacjonarne i regionalne spotkania konsultacyjne) oraz konsultacje z trenerami w trakcie trwania projektu,
- spotkania edukacyjne oraz kurs internetowy dla mieszkańców dotyczący finansów osobistych,
- konkurs z atrakcyjnymi nagrodami dla bibliotek uczestniczących w projekcie,
- spotkania służące wymianie wiedzy i doświadczenia pomiędzy bibliotekarzami,
- seminarium eksperckie podsumowujące projekt.
W projekcie oferujemy:
- dotacje dla bibliotek biorących udział w projekcie na realizację spotkań dla mieszkańców,
- wynagrodzenie dla bibliotekarzy prowadzących spotkania edukacyjne.
Nabór do projektu:
- Na zgłoszenia czekamy od 25 marca do 17 kwietnia 2019 roku.
- O wynikach rekrutacji poinformujemy do 7 maja 2019 roku.
- Aby zgłosić chęć udziału w projekcie, należy wypełnić formularz on-line dostępny pod adresem: http://ofinansach.biblioteki.org/formularz-zgloszeniowy
- Zapraszamy wszystkie zainteresowane biblioteki, niezależnie od tego, czy uczestniczyły w poprzednich edycjach projektu, czy chcą wziąć w nim udział po raz pierwszy.
- Do projektu mogą zgłaszać się biblioteki publiczne oraz biblioteki pedagogiczne pełniące funkcje bibliotek publicznych z gmin wiejskich, wiejsko-miejskich lub miast do 200 tysięcy mieszkańców z terenu całej Polski.
- Projekt może być realizowany w bibliotece głównej oraz w jej filiach. Jeżeli projekt będzie realizowany w więcej niż jednej placówce bibliotecznej wchodzącej w skład jednej instytucji, każda placówka (biblioteka główna lub filia) powinna przesłać osobne zgłoszenie.
- Nabór do projektu jest realizowany w ramach procedury konkursowej. Z przesłanych zgłoszeń wybierzemy 100 placówek bibliotecznych, które wezmą udział w 6. edycji projektu.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zapraszamy na stronę internetową projektu „O finansach… w bibliotece”.
Zachęcamy też do udziału w webinarium, podczas którego opowiemy o projekcie i zasadach rekrutacji. Webinarium odbędzie się 4 kwietnia 2019 roku o godzinie 10.00. Link do rejestracji: https://frsi.clickmeeting.com/o-finansach-w-bibliotece-6-edycja/register
W sprawach związanych z projektem i rekrutacją można kontaktować się z nami pisząc na adres: edukacjaekonomiczna@frsi.org.pl.
Czytaj więcej na stronie Projektu
Źródło: Informacja prasowa