Polecamy

Ferie w MBP w Jaśle – dobrze zaprogramowany czas!

Autor: Biblioteka: Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle Województwo: podkarpackie
Data dodania: 14.02.2018

Czym jest kodowanie? Jak się tworzy gry? W jaki sposób kreatywnie spędzić wolny czas z rówieśnikami oraz jak wykorzystywać nowe technologie do nauki, twórczej zabawy i rozrywki? Tego dowiedzieli się uczestnicy „Ferii dobrze zaprogramowanych”, którzy odwiedzili Miejską Bibliotekę Publiczną w Jaśle.

W dniach 29 stycznia – 9 lutego br. dzieci, młodzież oraz seniorzy odwiedzający bibliotekę wzięli udział w cyklu spotkań poświęconych nowym technologiom, podczas których poznawali tajniki obsługi tabletów, twórczo spędzali czas w gronie rówieśników i dobrze się bawili.

Najmłodsi czytelnicy na zajęciach z tabletami poznali interaktywne książeczki, ciekawe programy edukacyjne, gry i aplikacje w rzeczywistości rozszerzonej, dzięki którym, bawiąc  się, można się wiele nauczyć. W czasie zajęć, dzieci obejrzały film „Owca w sieci”, poznając zagrożenia czyhające w Internecie i dowiedziały się jak bezpiecznie się w nim poruszać, nie narażając siebie i bliskich na niebezpieczeństwo. Zobaczyły jak wyglądają kosmiczne pojazdy w trójwymiarze i same spróbowały swoich sił jako konstruktorzy, budując przestrzenne modele z kartonowych pudełeczek i papieru. Za pomocą kredek i własnej wyobraźni stworzyły rysunki kolorowych rajskich ptaków, fajerwerków oraz różnych pojazdów i ożywiły je na tablecie w aplikacji Quiver. Za sprawą aplikacji Pszczoła poznały sekrety tych niezwykłych owadów, zobaczyły z jakich elementów zbudowany jest ul i sprawdziły swoją wiedzę rozwiązując krótki quiz. Tajemnice prastarej polskiej osady uczestnicy zajęć odkrywali z programem 3D W gnieźnieńskim grodzie, a podczas zabawy Sleeveface, jak na bibliotekę przystało, popularyzowali książki ukazując na zdjęciach swoje ulubione tytuły.

Podczas „Ferii dobrze zaprogramowanych” nie zabrakło zajęć dla fanów gier komputerowych i programowania. Dzieci w wieku 10-12 lat poznały podstawy kodowania w Scratch’u. Uczestnicy zajęć Modnie i wygodnie stworzyli „przebierankę”, która pozwoliła na szybką zmianę stroju wybranej postaci. Powstały garderoby dla księżniczek, piosenkarek, sportowców i wojowników. Na zajęciach Obrońcy galaktyki, młodzi koderzy zaprojektowali grę, umożliwiającą zestrzelenie obcych statków i ocalenie Galaktyki przed atakiem najeźdźców. Również Mistrzowie Kodowania mieli okazje poszerzyć swoje umiejętności podczas spotkania Poszukiwanie skarbów ze Scratchem, na których poznali zasady tworzenia platformówek.

Na młodzież przez całe ferie w Strefie M2 czekały tablety, konsola z grami oraz znane i lubiane gry planszowe.

Seniorzy przekonali się, że nauka obsługi tabletów wcale nie musi być trudna, a umiejętność posługiwanie się tymi urządzeniami jest nie tylko przydatna, ale może także ułatwić codzienne życie. Poznali ciekawe aplikacje, z jednej strony ćwiczące pamięć i refleks, z drugiej zaś będące również miłą formą rozrywki w wolnym czasie.

Zajęcia odbywały się przez całe ferie w Bibliotece Głównej oraz w Filii nr 1, Filii nr 2 i Filii nr 3. W ramach cyklu „Ferie dobrze zaprogramowane” zorganizowano 12 spotkań, w których łącznie uczestniczyło ponad 70 osób.

 

 







Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP