Polecamy

Nowy algorytm Facebooka zaszkodzi wydawcom i użytkownikom

Data dodania: 15.01.2018

Nowy algorytm Facebooka zaszkodzi wydawcom i użytkownikom

Facebook zapowiedział zmiany w sposobie wyświetlania treści w News feedach użytkowników. Aktualizacja nadaje priorytet postom, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje. W opinii wydawców oraz ekspertów branży social media planowane modyfikacje algorytmu mogą poważnie uderzyć w media obecne na Facebooku i wywołać w serwisie niepożądane skutki. - Dla mediów to koniec pewnej epoki, najwięcej ucierpieć mogą mniejsi wydawcy którzy w zbyt dużym stopniu uzależnili swój biznes od Facebooka. 

 
Zuckerberg zapowiedział, że w najbliższych miesiącach w Aktualnościach na najwyższych pozycjach pojawią się przede wszystkim treści pochodzące od znajomych czy rodziny użytkownika. Tym samym na widoczności stracą materiały publikowane przez firmy i wydawców, a o ich pozycji będzie decydował zmieniony algorytm Facebooka. 
 
Najbardziej widoczne staną się treści które są najczęściej udostępniane i komentowane przez znajomych użytkownika. Dodatkowo w wypadku nowo publikowanych materiałów algorytm Facebooka ma przewidywać, czy konkretna treść ma szansę na zdobycie znaczącego zaangażowania odbiorców. Jeśli uzna że tak, to artykuł czy film wideo uzyska odpowiednio wysoką ekspozycję w News feedzie.

Źródło: wirtualnemedia.pl


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP