90 tys. darmowych e-booków i audiobooków wypożyczono w ramach największej w Polsce i jednej z największych na świecie akcji promujących czytelnictwo – „Czytaj PL”. Wirtualne książki trafiły nawet w odległe zakątki globu, m.in. na Antypody. To już piąta – i znów rekordowa edycja akcji, dającej dostęp do bezpłatnych bestsellerów. W tym roku Polacy przeczytali dzięki niej 12 milionów stron. Gdyby przeczytane strony wydrukować i ułożyć w jednej linii, stworzyłby ścieżkę sięgającą od Polski do Morza Arktycznego.
Jak co roku akcja cieszyła się olbrzymią popularnością, a informacja o niej dotarła za pośrednictwem mediów tradycyjnych i mediów społecznościowych do milionów Polaków. Po raz pierwszy w historii, z inicjatywy Instytutu Książki, projekt trafił do 1000 szkół ponadgimnazjalnych na terenie całego kraju. 7000 żółtych plakatów akcji pojawiło się łącznie w ponad 500 miastach i miejscowościach w całej Polsce. Akcja, zapoczątkowana w Krakowie Mieście Literatury UNESCO, po raz pierwszy przekroczyła też na taką skalę granice państw, docierając do 12 Miast Literatury UNESCO na całym świecie, w tym do dalekiego Dunedin w Nowej Zelandii.
Organizatorzy akcji wciąż szukają nowych sposobów na skuteczne zarażanie Polaków czytaniem. W ramach „Czytaj PL na przystawkę” specjalne wkładki do menu trafiły do 200 restauracji na terenie całego kraju, uprzyjemniając ich gościom oczekiwanie na posiłek. Z kolei na krakowskim rynku stanęła gigantyczna, blisko półtonowa książka – symbol i swoisty pomnik akcji. Prawdziwe poruszenie wywołała bitwa o książki w jednej z warszawskich księgarń – prowokacyjny spot akcji, który niósł się po Internecie, docierając do prawie trzech milionów Polaków.
Źródło: Rynek Książki