Data dodania: 23.11.2017
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
ma zaszczyt zaprosić na
III Nowe Ogólnopolskie Forum Bibliotek Pedagogicznych,
które odbędzie się
w dniach 14-15 czerwca 2018 r.
Temat konferencji brzmi:
Kreowanie wizerunku biblioteki pedagogicznej.
Biblioteki pedagogiczne oprócz tradycyjnych zadań polegających na gromadzeniu, opracowaniu, ochronie, przechowywaniu i udostępnianiu użytkownikom materiałów bibliotecznych, podejmują wielokierunkowe działania związane ze wspomaganiem pracy nauczycieli, szkół i instytucji oświatowych. Nieustająco podnoszą jakość pracy i poszerzają ofertę edukacyjną. Tworzenie pozytywnego, atrakcyjnego obrazu biblioteki jest procesem ciągłym, wymagającym dużego zaangażowania i rzetelnej pracy.
Podczas Forum podejmiemy dyskusję co możemy zrobić, aby bogata oferta bibliotek pedagogicznych była jeszcze bardziej rozpoznawalna, aby środowisko korzystało z niej na szeroką skalę, aby dostrzegano i wykorzystywano nasz potencjał i zaangażowanie w służbie szeroko pojętego kształcenia.
Zapraszając do udziału w konferencji proponujemy wymianę doświadczeń w następujących obszarach:
- marketing, reklama, promocja, public relations w bibliotece,
- metody i formy promocji placówki,
- projektowanie kampanii informacyjnych i promocyjnych,
- budowanie wizerunku poprzez organizację wydarzeń o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i społecznym,
- badanie potrzeb i poziomu satysfakcji użytkowników,
- sposoby budowania pozytywnego wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego biblioteki,
- łamanie stereotypów dotyczących/na temat bibliotek i bibliotekarzy,
- kadra, jej kompetencje oraz wpływ na jakość świadczonych usług,
- kultura organizacyjna biblioteki,
- realizacja innowacyjnych projektów podnoszących atrakcyjność oferty biblioteki,
- sposoby komunikacji z użytkownikami,
- współpraca z mediami,
- e-marketing – atrakcyjne projekty stron internetowych, wykorzystywanie serwisów społecznościowych, komunikatorów, systemów virtual references,
- współpraca ze środowiskiem poprzez budowanie relacji z użytkownikami, partnerami, sponsorami,
- postrzeganie biblioteki przez otoczenie, system identyfikacji wizualnej, ochrona marki,
- wpływ wyposażenia, wystroju i aranżacji wnętrz biblioteki na funkcjonalność i postrzeganie placówki,
- metody i sposoby skutecznego docierania do szkół i placówek oświatowych,
- aplikacje mobilne, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość nowoczesnymi formami pracy z użytkownikiem,
- wykorzystanie maker space (przestrzeni pracy kreatywnej) w budowaniu wizerunku biblioteki,
- promocja biblioteki w przestrzeni miejskiej i reklama ambientowa,
- gry i grywalizacja procesów bibliotecznych w budowaniu pozytywnych doświadczeń użytkowników.
Do udziału w konferencji zachęcamy nauczycieli, bibliotekarzy, bibliologów, informatologów, pedagogów, psychologów, doktorantów, specjalistów do spraw marketingu oraz wszystkich zainteresowanych promowaniem działalności placówek oświatowych.
Organizatorzy