Kultura Na Widoku to projekt, który dając dostęp do ponad 1000 utworów pokazuje niezwykle bogactwo legalnych źródeł i udowadnia, że kultura jest na wyciągnięcie ręki. Biblioteki, które chcą wziąć udział w akcji mogą zgłosić się po plakaty Kultury Na Widoku, dzięki którym szybko i wygodnie - za pomocą linków i kodów QR – uzyskamy darmowy dostęp do muzyki, filmów, audiobooków i wirtualnych spacerów po wybranych muzeach i galeriach świata.
Utwory w Kulturze Na Widoku są adresowane do wszystkich grup wiekowych. Akcja wychodzi naprzeciw współczesnemu odbiorcy, który coraz częściej szuka muzyki, filmów i książek w Internecie. Jak dowodzą badania brak wiedzy o bogactwie legalnych zasobów powoduje, że Polacy (często nieświadomie) sięgają do pirackich serwisów. Legalna Kultura udostępniając utwory w atrakcyjnych cenach lub bezpłatnie, pragnie zwrócić uwagę na źródła, które dają dostęp do kultury w sposób zgodny z prawem i wolą twórców.
Czasem warto włożyć trochę wysiłku, by przekonać się, że kultura w sieci nie musi być droga. Ale na pewno powinna być legalna. - mówi Wojciech Malajkat
Kultura Na Widoku jest na multimedialnych instalacjach, w pociągach PKP Intercity Pendolino, ale przede wszystkim na plakatach z darmowym dostępem do muzyki, filmów, audiobooków i wirtualnych spacerów po muzeach i galeriach. Mogą się po nie zgłaszać biblioteki, szkoły, domy kultury, urzędy czy kawiarnie kulturalne. Wystarczy wysłać mail na adres: plakaty@legalnakultura.pl lub biblioteki@legalnakultura.pl
Co znajdziemy na Plakacie? Między innymi najnowsze płyty Patrycji Markowskiej, Darii Zawiałow, Sarsy, Taco Hemingwaya, niezwykły koncert O.S.T.R i muzykę z filmu o Michalinie Wisłockiej „Sztuka kochania”. Dla dzieci są nastrojowe kołysanki („Mała płyta” Jerza Igora) czy „Papparapa” Joanny Jabłczyńskiej. Do posłuchania również audiobooki, na przykład wielokrotnie nagradzana powieść „Lala” Jacka Dehnela czy adresowana do dzieci książka „Masz prawa człowieku”. Na wielbicieli kina czeka wybór filmów polskich reżyserów – m.in. „Dług” Krzysztofa Krauzego, „Dzień świra” Marka Koterskiego i „Uwikłanie” Jacka Bromskiego. Poza tym filmy zagraniczne, a wśród nich „Iron Sky”, „Weronika postanawia umrzeć”, „Niebo nas Sacharą” i „Lato muminków”. Podróżnicy znajdą tu możliwość wirtualnego odwiedzenia wyjątkowych muzeów i galerii. Plakat odsyła również do strony www.kulturanawidoku.pl z dostępem do ponad 1000 utworów.
Kultura na Widoku, pokazuje, że istnieje szansa na to, by uczciwie, tanio, a czasem bezpłatnie ściągnąć i przeczytać książkę, obejrzeć film, posłuchać dobrej muzyki. – mówi Danuta Stenka
Projekt dofinansowany przez: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Narodowe Centrum Kultury. Partner strategiczny: Firma GLS, która dostarcza Kulturę Na Widoku. Partnerzy: Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Krakowa; Urząd Miasta Rzeszowa, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, PKP Intercity, AMS, Gargulio, M.R. Sound, Instytut Badań Przestrzeni Publicznej, Kawałek Świata – Media, Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej.