W Polsce korzystanie z Facebooka deklaruje większa część internautów w wieku 16-54 lat niż w skali globalnej, natomiast w przypadku WhatsAppa, Instagrama, Twittera, Netflixa i LinkedIn - zdecydowanie mniejsza. W ostatnich latach duże wzrosty popularności w Polsce osiągnęły WhatsApp, Instagram i Snapchat, a spadek zanotował YouTube.
Według badania Wave zrealizowanego przez UM w 78 krajach z całego świata korzystanie z Facebooka przynajmniej raz dziennie zadeklarowało 45,7 proc. internautów w wieku 16-54 lat, natomiast w Polsce jest to 59,6 proc.
Inaczej jest w przypadku kilku mniej popularnych platform społecznościowych, które zdecydowanie wyższe wyniki zanotowały globalnie niż w naszym kraju. I tak na WhatsAppa zagląda codziennie 38,5 proc. internautów z całego świata i 11,4 proc. w Polsce, na Instagram - odpowiednio 17,2 i 8,4 proc., na Twittera - 15 i 4,6 proc., na Netflix - 9,8 i 2,6 proc., na LinkedIn - 6,1 i 1,8 proc., a na Periscope - 2,4 i 0,4 proc. Z kolei YouTube i Snapchat mają podobną popularność globalnie i w Polsce.
Źródło: wirtualnemedia.pl