Polacy preferują e-booki poświęcone finansom i kulinariom. Filmy oglądamy najczęściej na komputerze, korzystając z serwisu YouTube - i najchętniej komedie. Tak wynika z najnowszego raportu platformy płatniczej PayPal, poświęconego preferencjom w korzystaniu z produktów cyfrowych.
Badanie przeprowadzone w 10 krajach pokazuje, że Polacy chętnie konsumują treści cyfrowe – najczęściej nie wychodząc nawet z domu.
Co i gdzie czytamy? Badania pokazują, że polscy czytelnicy e-booków wybierają różne rodzaje cyfrowych lektur, bez zdecydowanego faworyta. Jednak to literatura faktu cieszy się jednak nieco większym powodzeniem, z najpopularniejszymi pozycjami poświęconymi biznesowi i finansom (wybiera je 31 proc. badanych), a także edukacji i kulinariom (po 30 proc). Na kolejnych miejscach znalazły się: kryminały i thrillery (27 proc.), oraz science-fiction i fantasy (26 proc.). 34 proc. Polaków czyta średnio od 1 do 3 e-booków na tydzień, a na lekturę poświęcają jednorazowo od 30 do 60 minut. E-booki najczęściej czytamy na komputerze lub laptopie (51 proc.), oraz smartfonie (46 proc.). Tylko 29 proc. czytelników wykorzystuje w tym celu dedykowane czytniki. Książki są najczęściej czytane w sypialni (73 proc.). Najpopularniejszymi dostawcami e-booków są Empik (wskazało go 65 proc. badanych), Google Play Books (31 proc) i Amazon (22 proc). W ciągu trzech miesięcy jedna czwarta respondentów wydaje na e-booki około 40-59 PLN.
Źródło: wirtualnemedia.pl