Polecamy

Jak korzystamy z cyfrowych treści?

Data dodania: 29.03.2017

Jak korzystamy z cyfrowych treści?

Polacy preferują e-booki poświęcone finansom i kulinariom. Filmy oglądamy najczęściej na komputerze, korzystając z serwisu YouTube - i najchętniej komedie. Tak wynika z najnowszego raportu platformy płatniczej PayPal, poświęconego preferencjom w korzystaniu z produktów cyfrowych.

Badanie przeprowadzone w 10 krajach pokazuje, że Polacy chętnie konsumują treści cyfrowe – najczęściej nie wychodząc nawet z domu.

Co i gdzie czytamy? Badania pokazują, że polscy czytelnicy e-booków wybierają różne rodzaje cyfrowych lektur, bez zdecydowanego faworyta. Jednak to literatura faktu cieszy się jednak nieco większym powodzeniem, z najpopularniejszymi pozycjami poświęconymi biznesowi i finansom (wybiera je 31 proc. badanych), a także edukacji i kulinariom (po 30 proc). Na kolejnych miejscach znalazły się: kryminały i thrillery (27 proc.), oraz science-fiction i fantasy (26 proc.). 34 proc. Polaków czyta średnio od 1 do 3 e-booków na tydzień, a na lekturę poświęcają jednorazowo od 30 do 60 minut. E-booki najczęściej czytamy na komputerze lub laptopie (51 proc.), oraz smartfonie (46 proc.). Tylko 29 proc. czytelników wykorzystuje w tym celu dedykowane czytniki. Książki są najczęściej czytane w sypialni (73 proc.). Najpopularniejszymi dostawcami e-booków są Empik (wskazało go 65 proc. badanych), Google Play Books (31 proc) i Amazon (22 proc). W ciągu trzech miesięcy jedna czwarta respondentów wydaje na e-booki około 40-59 PLN.

Źródło: wirtualnemedia.pl


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP