Próby oszustw w serwisach takich jak Facebook mogą być blokowane szybciej dzięki ustanowieniu specjalnego kanału ich zgłaszania. Chce tego Komisja Europejska, która już rozmawiała z przedstawicielami platform internetowych. Platformy społecznościowe wiążą się z różnymi problemami prawnymi, poza fałszywymi newsami i mową nienawiści.
Bardzo niepokojącym zjawiskiem tzw. "scamy" czyli różnego rodzaju próby oszustw, które obejmują namawianie do podjęcia jakichś działań przez Facebooka. Przykładowo użytkownicy mogą być przekonywani do szansy wygrania iPhone'a, podczas gdy w rzeczywistości wykupują abonament na niepotrzebną i kosztowną usługę. Platformy społecznościowe nie panują nad scamami, co czasem uwidacznia się w ostrzeżeniach publikowanych w prasie.
Ponadto są problemy z niejasnymi regulaminami i politykami prywatności. W związku z tym w listopadzie ubiegłego roku unijne organy ochrony konsumenta, z inicjatywy francuskiego urzędu ochrony konsumenta i przy wsparciu Komisji Europejskiej, zwróciły się na piśmie do Facebooka, Twittera i Google z prośbą o ustosunkowanie się do tych dwóch kwestii. 16 marca doszło do spotkania przedstawicieli Komisji, organów ochrony konsumentów i wymienionych platform.
Źródło: Dziennik Internautów