Powstanie PBC zainicjowały wspólnie w 2007 r. Biblioteka Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna (WiMBP) w Rzeszowie. Rok później dołączyły do nich także biblioteki: Politechniki Rzeszowskiej oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania. Obecnie w bazie biblioteki znajduje się blisko 5 tys. dokumentów, głównie regionalia. Jak powiedziała PAP koordynatorka projektu Bożena Janda, zakup skanerów umożliwi o wiele szybsze zdigitalizowanie zbiorów. "Ponadto, za unijne pieniądze, kupimy również serwery, oprogramowanie, komputery i inne urządzenia sieciowe. Pozwoli nam to nie tylko rozbudować bibliotekę cyfrową, ale również na połączenie w jedną sieć naszych filii w różnych dzielnicach miasta" - dodała.
Zaznaczyła, że część skanerów będzie mobilnych, dzięki czemu możliwe będzie umieszczenie w internecie księgozbioru m.in. biblioteki Muzeum-Zamku w Łańcucie czy innych bibliotek na terenie województwa. Cały sprzęt powinien być zakupiony już jesienią tego roku.
Źródło: PAP