Czy organizacja pozarządowa, chcąc zniszczyć starą listę uczestników szkolenia, musi przestrzegać określonej procedury? Przeczytaj wyjaśnienia kancelarii Gide w ramach cyklu ngo.pl i Centrum Pro Bono.
Działamy od 10 lat i mamy papierowe listy uczestników organizowanych przez nas szkoleń dla nauczycieli i bibliotekarzy z lat 2006-2011. Chcielibyśmy je zniszczyć, ponieważ nie są już nam potrzebne. Jakie procedury musimy zachować? Czy możemy to zrobić wykorzystując niszczarkę udostępnioną nam przez zaprzyjaźnioną instytucję?
Ustawa o ochronie danych osobowych nie przewiduje specjalnych procedur dla procesu usunięcia danych osobowych. Zgodnie ze stanowiskiem wyrażonym na stronie Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, na podstawie art. 7 pkt 3 ustawy usuwanie danych polega na ich niszczeniu lub modyfikacji.
Źródło: ngo.pl