Pod koniec 2016 roku zrobiło się o organizacjach pozarządowych bardzo głośno. Media publiczne nadawały materiały stawiające znane fundacje i stowarzyszenia w bardzo niekorzystnym świetle. Stowarzyszenie Klon/Jawor zbadało, jak te przekazy wpłynęły na wizerunek sektora pozarządowego.
Najpierw media publiczne poświęciły kilku fundacjom i stowarzyszeniom sporo czasu antenowego w głównym wydaniu Wiadomości. Niestety, nie były to materiały rzetelnie informujące o działaniach organizacji, a pomówienia i manipulacje, sugerujące niejasne powiązania między działaczami pozarządowymi a przeciwnikami politycznymi obecnie rządzącego obozu. Wywołało to reakcję innych mediów, które z niespotykaną dotąd wnikliwością i zainteresowaniem zaczęły się przyglądać organizacjom, tłumaczyć ich funkcje i sposób działania.
Jak to wszystko odbiło się na wizerunku trzeciego sektora? Co z tej informacyjnej burzy dotarło do pana Kowalskiego i pani Kowalskiej, którzy na co dzień nie mają kontaktu z organizacjami?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, zadaliśmy na początku 2017 roku Polakom kilka pytań na temat ich opinii i odczuć na temat organizacji pozarządowych. O te same kwestie pytaliśmy też ponad dwa lata wcześniej (pod koniec 2014 roku). Porównanie odpowiedzi udzielonych mieszkańców naszego kraju pozwala stwierdzić, w jaki sposób ostatnie wydarzenia (a także inne fakty, które miały miejsce w ciągu ostatnich dwóch lat) wpłynęły na ich sposób postrzegania i myślenia o organizacjach.
Źródło: ngo.pl