Na nic najpiękniejszy projekt graficzny i unikalna treść, jeśli twoja strona nie jest responsywna. Według Agencji Interaktywnej WiWi w 2017 roku dopasowanie do urządzeń mobilnych oznacza być albo nie być w Internecie.
Jakie powinny być strony internetowe w 2017 roku? Oczywiście estetycznie wykonane, o przyjemnej i łatwej nawigacji, wypełnione unikalną i wartościową dla użytkownika treścią. Trzeba także wspomnieć jeszcze o jednym aspekcie, najważniejszym z punktu widzenia wysokiej pozycji naszej strony w wyszukiwarce – współczesne strony internetowe powinny być dopasowane do urządzeń mobilnych, a najlepiej responsywne, czyli wykonane w oparciu o technologię Responsive Web Design (RWD).
Responsywność stron, sklepów i serwisów internetowych to obecnie wymóg, a nie opcja, z której możemy skorzystać lub nie. Warto dowiedzieć się, dlaczego tak jest i jakie korzyści zyskujemy posiadające responsywną stronę internetową.
Zacznijmy od tego, że w październiku 2016 roku doszło do przełomu (zob. http://gs.statcounter.com), który zelektryzował całą branżę internetową i środowisko e-commerce – po raz pierwszy w historii światowy ruch internetowy z urządzeń mobilnych przekroczył ruch z urządzeń stacjonarnych. Oznacza to, że obecnie więcej osób przegląda Internet za pomocą swoich smartfonów, tabletów i laptopów niż na komputerach stacjonarnych.
Dla wszystkich posiadaczy stron i sklepów internetowych jest to jasny komunikat – jeśli chcesz być obecny w Internecie i chcesz przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników do swojego serwisu lub sklepu to musi być on dopasowany do wymagań urządzeń przenośnych.
Źródło: Dziennik Internautów