Polecamy

Dyrektywa o ePrywatności może być niekorzystna dla kondycji wydawców cyfrowych treści

Data dodania: 28.11.2016

Dyrektywa o ePrywatności może być niekorzystna dla kondycji wydawców cyfrowych treści

W czasie, gdy debata nad niezależnością mediów jest powszechnie prowadzona zarówno w Europie, jak i na całym świecie, europejscy wydawcy zwracają się do Komisji pod przewodnictwem Jean-Claude’a Junckera z sugestią zwrócenia uwagi na groźbę poważnego ograniczenia ich przychodów – zwłaszcza w trudnym okresie przejścia do modelu cyfrowego – w wyniku wprowadzenia znowelizowanych przepisów w zakresie ePrywatności.

Wydawcy z niepokojem odbierają zaproponowaną treść Dyrektywy o ePrywatności (Dyrektywa 2002/58/EC, znana także jako Dyrektywa Cookies), która może prowadzić do kolejnych ograniczeń w przetwarzaniu danych o niskim ryzyku dla celów reklamowych oraz może zmusić ich do dostarczania treści za darmo.

Europejskie media i usługi cyfrowe w dużej mierze zależne są od reklamy online bazującej na danych o użytkownikach - tłumaczy Townsend Feehan, CEO IAB Europe. - Aż 76% wszystkich przychodów mediów online i ponad 50% wszystkich przychodów aplikacji mobilnych pochodzi właśnie z reklamy. Co więcej, wykorzystanie danych o preferencjach i zainteresowaniach użytkowników zwiększa efektywność reklamy internetowej przeciętnie o ponad 200% w stosunku do reklamy nietargetowanej.

Źródło: Dziennik Internautów


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP