Ogólnonarodowe badanie przeprowadzone na brytyjskich dzieciach wykazało, że chłopcy w wieku od 5 do 18 lat wybierają łatwiejsze książki niż dziewczynki, a także czytają mniej dokładnie, przez co ich zrozumienie tekstu jest dużo gorsze - informuje serwis Booklips.pl powołując się na wyniki jednego z największych badań czytelnictwa, jakie kiedykolwiek przeprowadzono w Wielkiej Brytanii.
Badanie przeprowadzono w oparciu o dwie bazy: pierwsze informacje zebrano od 852.295 uczniów z 3.243 szkół w całym kraju, co stanowi 10 proc. wszystkich brytyjskich dzieci; drugie, odnoszące się do zrozumienia czytanej książki, pochodziły od ponad 150 tys. dzieci w 967 szkołach.
Wyniki uzyskano dzięki programowi Accelerated Reader stosowanemu w szkołach w całej Wielkiej Brytanii, który pozwala monitorować postępy uczniów w czytaniu. W raporcie jest wyszczególniona m.in. ilość przeczytanych słów oraz poziom zrozumienia tekstu, który wylicza się na podstawie udzielonych poprawnie odpowiedzi.
Źródło: Rynek Książki