Biuro Zarządu Głównego SBP
Al. Niepodległości 213
02-086 Warszawa
tel: 22 608-28-24
tel: 733 242 337
biuro@sbp.pl
Młodzi odbiorcy zdecydowanie częściej niż starsi wolą newsy w formie tekstowej niż wideo czy audio - wynika z badania Pew Research Center.
Generalnie Amerykanie preferują oglądanie newsów (46 proc.) niż ich czytanie (35 proc.), czy słuchanie (17 proc.).
Spore różnice zaobserwowano biorąc pod uwagę wiek respondentów. Osoby mające co najmniej 50 lat zdecydowanie wolą newsy oglądać: zadeklarowało tak 52 proc. pytanych w wieku 50-64 lata oraz 58 proc. w wieku 65+, w porównaniu do odpowiednio 29 proc. i 27 proc. preferujących czytanie newsów.
Z drugiej strony respondenci mający mniej niż 50 lat w mniej więcej podobnym stosunku - po ok. 40 proc. w grupie wiekowej 18-29 i 30-49 - deklarują czytanie i oglądanie newsów.
Źródło: wirtualnemedia.pl