Infografika. Słowo, które do naszego języka weszło już na dobre, a atrakcyjny przekaz treści – według niektórych – nie jest bez niej możliwy. Czym jest infografika i jak ją stworzyć, by skutecznie wykorzystać potencjał jaki za sobą niesie?
Infografika to po prostu przekazanie informacji w postaci graficznej. Stosuje się ją zazwyczaj wtedy, kiedy chcemy w prosty sposób przekazać skomplikowane dane, czy pomysł, którego opisanie słowami byłoby zbyt trudne. Ludzie lubią obrazki, stąd już w prehistorii pierwsze informacje przedstawiano graficzne – za pomocą naskalnych malowideł, czy pierwszych map. Wiele źródeł podaje, że aby infografika była skuteczna i trafiła do grupy docelowej, należy przed jej stworzeniem postawić sobie kilka pytań:
Jaki jest jej cel? Najważniejsze z pytań – „dlaczego?”. To my sami musimy wiedzieć, do czego nasza infografika ma służyć oraz jaki ma być jej cel.
W jaki sposób najlepiej zaprezentować dane? Musisz zastanowić się, jakimi danymi dysponujesz (liczby, procenty, bardzo długi tekst, obrazy) i zastanowić się, jaka najlepsza forma pasuje do wizualnego ich przedstawienia. Wykres? Chmura słów? Schemat? Dobierz formę najlepiej pasującą do Twoich danych.
Czy to działa? Czy wynik Twojej pracy jest zgodny z tym, co założyłeś na początku projektu? Może warto na tym etapie pokazać infografikę swoim najbliższym (współpracownikom) i spytać ich, co rozumieją poprzez zastosowane przez Ciebie elementy?
A jakie narzędzia do tego wykorzystać. Sprawdź na DailyWeb.pl
Źródło: dailyweb.pl