Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu Fundusz Innowacji jest narzędzie MamBoGram, powołane do życia przez Fundację To My. Na czym polega wyjątkowość tego rozwiązania? Zapraszamy do rozmowy z Markiem Maruszczakiem, prezesem Fundacji.
Grywalizacją nazywamy wykorzystanie pewnej mechaniki znanej z gier, a więc wypełniania zadań, gromadzenia punktów, wcielania się w różne postaci, etc. do aktywizacji społeczności i zwiększenia zaangażowania odbiorców w daną sprawę. W skrócie, polega na stworzeniu pewnego rodzaju scenariusza, w myśl którego chcielibyśmy pokazać, czym się zajmujemy oraz zachęcić społeczność do wsparcia nas, przy czym dla wspierających ma to formę zabawy – zdrowej rywalizacji w słusznej sprawie.
Dobrze wykorzystana grywalizacja jest w stanie przyciągnąć ludzi do wykonywania zadań, które w innych warunkach mogłyby zostać uznane za nieciekawe, ale dzięki elementowi zabawowemu zyskują zupełnie nowy wymiar.
Projekt MamBoGram.pl jest miejscem, w którym każdy może sam zbudować swoją grywalizację, ale bez znajomości strony technicznej takiego przedsięwzięcia. Siłą narzędzia jest prostota oraz intuicyjność, a więc po naszej stronie leży tak naprawdę jedynie opracowanie pomysłu, który chcielibyśmy wcielić w życie. Więcej o zaletach takiego rozwiązania niech powie sam pomysłodawca…
Źródło: ngo.pl